شناسه خبر:27933
1399/6/15 20:35:06

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان از افتتاح موزه کوهنوردی این استان خبر داد.

علی گوهری با بیان اینکه این موزه نشان‌دهنده بخشی از تاریخ صد ساله کوهنوردی همدان است، اظهار کرد: پیشینه کوهنوردی و سنگ‌نوردی همدان تقریبا دارد وارد یک قرن می‌شود و ما در استان همدان صدسال کوهنوردی سازمان یافته و تشکیلاتی داشتیم.

وی تصریح کرد: طی سه سال گذشته ما در هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی به این فکر بودیم که به‌گونه‌ای، این سابقه صدساله را که شامل تجهیزات کوهنوردی، اسناد و عکس‌ها است نمایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: این موزه به همت جامعه کوهنوردی استان همدان در طبقه همکف سالن سنگ‌نوردی زنده‌یاد فرهاد میرزاجانی تشکیل شده است.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان، خاطرنشان کرد: طراحی، ویترین‌بندی و مکاتبات این موزه حدود یک سال و نیم طول کشید و در حال حاضر تقریبا آماده افتتاح است اگرچه هنوز به صورت کامل تکمیل نشده چون تکمیل بخش مجازی و انفورماتیک آن زمان بر است.

گوهری با بیان این که این موزه بخشی از تاریخ کوهنوردی کشور است، به ایسنا گفت: این موزه روز دوشنبه 17 شهریورماه با حضور رئیس فدراسیون کوهنوردی کشور، مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان همدان، مدیر کل دیوان محاسبات استان و برخی دیگر از مقامات استانی افتتاح خواهد شد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 27933