شناسه خبر:27970
1399/6/16 13:15:39

برخورد نامناسب برخی متولیان سامان‌دهی سد معبر در شهرداری‌ها، موجب ناراحتی و نارضایتی شهروندان شده است و انتظار می‌رود متولیان امر به‌جای برخوردهای زننده به فکر چاره‌ای اساسی برای این معضل باشند، نه اینکه از جایگاه قانونی خود برای انجام بی‌قانونی استفاده کنند.

یکی از معضلات اجتماعی برخورد برخی مأموران سدمعبر است که انگار فراموششان شده که مردم ولی‌نعمتشان هستند و هر از چندگاهی در صدر اخبار بد قرار می‌گیرند.

بعضاً چنان اقدام به برخورد و درگیری می‌کنند که انگار با یک محکوم فراری یا مجرم سابقه‌دار برخورد کرده‌ و چشمشان جثه نحیف دست‌فروشان را نمی‌بیند.

همین چندروز قبل بود که در شهر خرم‌آباد، مأموران سدمعبر به یکی از خیابان‌های شهر ریختند و مرور برخوردهایشان، تنها روح را مچاله می‌کند.

به‌گفته شاهدان و کاسبان محل، در آن بگیروببندها، حتی پیرمردی که برای وساطت جلو آمده بود را به داخل جوی آب کنار خیابان انداخته و ککشان هم نگزید.

* نباید اجازه داد که هرکسی مسئول این کار شود

در این خصوص زهرا نظری؛ عضو شورای شهر خرم‌آباد با بیان اینکه به هیچ‌وجه موافق چنین برخوردهایی نیستیم، اظهار کرد: حتی قبلاً در میدان شقایق، یکی از مأموران سدمعبد برخورد بسیار بدی با پیرمرد دست‌فروشی داشت که به شخصه پرونده آن را تا حد اخراج فرد دنبال کردم.

وی خود را نماینده مردم دانست و با تأکید بر اینکه نخستین اصل برای شهرداری‌ها، می‌بایست تکریم ارباب‌رجوع باشد، ادامه داد: آن‌ها نهاد خدماتی هستند و به‌طور کلی فلسفه وجود‌ی‌شان خدمات‌رسانی به جامعه است.

به گفته این عضو شورای شهر خرم‌آباد شهرداری‌ها در ابتدای هرکاری، باید بهترین خدمات را به شهروندان ارائه بدهند.

نظری با اذعان به اینکه برخورد برخی از مأموران اجرایی شهرداری با مردم مناسب نیست، گفت: معتقدم که این نیروها را باید گزینش کرد و نباید اجازه داد که هر کسی مسئول این کار شود.

وی با عذرخواهی از تمام شهروندان خصوصاً پیرمردی که با وی بدرفتاری شد، افزود: به‌عنوان نهاد ناظر نباید اجازه دهیم که چنین برخوردی با مردم شود، چراکه آنان شایسته بهترین‌ها هستند.

عضو شورای شهر خرم‌آباد به معضل سدمعبر شهر خرم‌آباد نیز اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه این مسئله چهره نازیبایی به شهر داده و برای همین باید با آن برخورد کرد، اما هرگونه بی‌احترامی و رفتار ناشایست اجراییات را محکوم می‌کنیم.

نظری تأکید کرد: به‌عنوان وکیل مردم و ناظر بر کار شهرداری‌ها اگر تخلفی ببینیم، حتماً تذکر می‌دهیم.

*سد معبر نیاز به سامان‌دهی اصولی دارد

در پایان باید گفت که کسی هیچ‌وقت موافق معضل سدمعبر نیست و مطلب مذکور برای حمایت از این مسئله نگاشته نشده، اما قطعاً برخوردهای ناشایست برخی مأموران، نه‌تنها در مقابله با این موضوع مؤثر نخواهد بود، بلکه تأثیرات روحی و روانی بدی در جامعه به‌جا می‌گذارد و بی‌شک جز نارضایتی چیزی به همراه نخواهد داشت. بنابراین انتظار می‌رود علاج واقعه قبل از وقوع شده و امید است که دیگر شاهد این‌گونه «شوهایی» نباشیم.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 27970