شناسه خبر:28059
1399/6/18 03:02:32

آیین افتتاح موزه کوه‌نوردی استان همدان با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، رئیس فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان همدان و معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان برگزار شد.

محسن جهانشیر در این آیین با بیان اینکه حضور در جمع شما کوه‌نوردان عزیز را غنیمت می‌شماریم، اظهار کرد: از همه عزیزان برای برپایی این محل که نشان از تاریخ غنی کوه‌نوردی دارد، تشکر می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مستندسازی فعالیت‌های ورزشی یکی از اقدامات تحسین‌برانگیز است، گفت: انتقال ارزش‌ها به نسل آینده یکی از بااهمیت‌ترین امور است که خوشبختانه این مهم با توجه به همکاری و تعامل با صداوسیما و مرکز اسناد، در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان اظهار کرد: توسعه موزه‌ها و اماکن فرهنگی و ورزشی تاریخ‌ساز و فرهنگ‌ساز می‌شود.

در ادامه نیز رئیس فدراسیون کوه‌نوری و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه کوه‌نوری همدان ریشه در تاریخ دارد و گواه آن درخشش فاتحان اورست است، گفت: خوشبختانه یکی از غنی‌ترین آثار مشهود، در موزه همدان است که باید در نگهداری آن‌ها تلاش شود.

رضا زارعی تصریح کرد: هیئت کوه‌نوردی استان همدان از گذشته تاکنون در رأس بوده و باید کمک کنیم تا کارهای ارزشمند خود را توسعه دهد که شاهد پُربارتر شدن این موزه باشیم.

* ابقای «علیرضا گوهری» در رأس هیئت کوه‌نوردی استان همدان

مجمع انتخاباتی هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان همدان نیز با حضور رئیس فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این مجمع آقایان پوریا بوجاریان و علیرضا گوهری دو کاندیدای انتخابات ریاست این هیئت ورزشی بودند که از مجموع 16 رأی مأخوذه علیرضا گوهری با کسب 12 رأی به‌عنوان رئیس این هیئت برای چهار سال آینده از طرف اعضای هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان همدان ابقا شد.

جهانشیر در این مجمع با تأکید بر آنکه توفیقات حاصله در هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی نتیجه زحمات همه فعالان و اعضای هیئت کوه‌نوردی استان، رئیس فعلی و رؤسای پیشین است، گفت: امیدواریم این همدلی‌ها موجبات درخشش ورزشکاران پُرتوان این رشته در استان را فراهم کند.

وی اشاره کرد: امروز باید نقاط ضعف و قوت موجود در هیئت برای کسب جایگاه‌های بهتر و همچنین عناوین مختلف سرلوحه امور باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه هیئت کوه‌نوردی استان برای درخشش هرچه بیشتر چیزی کم ندارد مگر آنکه ما برای پیشبرد و ادامه آن تلاش نکنیم، گفت: هیئت کوه‌نوردی استان همدان یکی از هیئت‌های فعال بوده که ثمره آن کسب نشان طلا و نقره در مسابقات آسیایی سال گذشته بوده است.

شناسه خبر 28059