شناسه خبر:31762
1399/8/22 16:03:27
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد:

لزوم رعایت حریم تیرها و شبکه‌های برق در تعریض جاده‌ها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: درصورتی که حریم تیرها و شبکه‌های برق در جاده‌ها و سطح شهر رعایت شود، شاهد کاهش بروز حوادثی از قبیل تصادفات و برخورد خوردو با تیرهای برق خواهیم بود.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، نشست صمیمی رؤسای پلیس راهور و پلیس راه استان همدان با مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان برگزار شد.

شیرزاد جمشیدی در این نشست با اشاره به ضرورت رعایت حریم شبکه‌های توزیع برق در جاده‌ها و معابر استان، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما تعریض معابر و راه‌ها بدون هماهنگی با شرکت توزیع برق استان است که به حریم تیرهای برق توجه نمی‌شود و بعد از اجرای پروژه در وسط معابر رها می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: درصورتی که حریم تیرها و شبکه‌های برق در جاده‌ها و سطح شهر رعایت شود، شاهد کاهش بروز حوادثی از قبیل تصادفات و برخورد خوردو با تیرهای برق خواهیم بود.

وی تأکید کرد: در تعریف پروژه‌هایی از قبیل تعریض جاده‌ها و شانه‌های مسیر و همچنین عقب‌نشینی اماکن و خانه‌ها در سطح شهر باید هزینه جابه‌جایی تیرهای برق در مسیر نیز پیش‌بینی و دستگاه متولی پروژه مکلف به هماهنگی با شرکت توزیع شود تا شاهد بروز خسارت‌های جانی و مالی نباشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: طبق قانون سازمان متولی پروژه باید با هزینه خود و هماهنگی با شرکت توزیع برق استان نسبت به جابه‎جایی تیرها و شبکه برق و رفع خطر احتمالی اقدام کند.

وی در ادامه با اشاره به شناسایی کانون‌های پُرخطر شبکه‌های برق در استان، افزود: نقاط حادثه‌خیز شناسایی و نسبت به اصلاح آن‌ها توسط اکیپ‌های عملیاتی برق اقدام شده است.

* لزوم هماهنگی با شرکت توزیع برق و رفع خطر تیرهای برق قبل از تعریض جاده‌ها

رئیس پلیس راهور استان همدان نیز در این نشست با اشاره به عوامل بروز تصادفات در جاده‌ها، اظهار کرد: در حوادثی که اتفاق می‌افتد، سه علت مورد بررسی قرار می‌گیرد که شامل علل اولیه، علل واسط و علل قضائی یا تامه تصادف است.

سرهنگ علی فکری با بیان اینکه ابنیه و ساخت‎وسازها و عواملی که در مسیر خودرو قرار می‌گیرند به‎عنوان عوامل تشدیدکننده تصادفات هستند، گفت: آنچه در تصادفات مورد بررسی قرار می‌گیرد این است که چه عاملی باعث تسهیل و تشدید وقوع تصادف است.

وی با بیان اینکه در برخورد خودرو با تیر برق نیز گاه شرکت توزیع نیروی برق مقصر شناخته می‌شود، افزود: این امر به‎دلیل وجود برخی تیرهای برق موجود در مسیر جاده‌ها و معابر بوده که با توجه به عریض شدن شانه جاده و معابر جابه‌جایی صورت نگرفته است.

رئیس پلیس راهور استان همدان تصریح کرد: باید در کمیسیون ایمنی راه‌ها و شورای همتای استان بحث جابه‎جایی تیرهای برق مطرح و مصوبه‌ای در این زمینه تصویب شود تا قبل از هر اقدامی این موضوع نیز مدنظر قرار گیرد و همه دستگاه‌ها ملزم به رعایت قانون شوند.

وی ادامه داد: درصورت وجود این مصوبه ارگان‌های متولی که نسبت به تعریض جاده‌ها و معابر اقدام می‌کنند، قبل از آغاز پروژه نظر کارشناسی شرکت برق درخصوص جابه‌جایی تیرها و هزینه مورد نیاز را استعلام می‌کنند و قبل از اجرای پروژه تیرهای برق موجود جابه‌جا می‌شوند.

جانشین پلیس راه استان همدان نیز در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ سلامت مردم، عنوان کرد: رعایت حریم جاده‌ها ازجمله موارد مهمی است که در تأیید کار پروژه‌ها و همچنین صلاحیت صنوف بر آن تأکید می‌شود.

سرهنگ غلامعلی همایی عنوان کرد: با تقویت گشت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان همدان می‌توان مواردی که حریم شبکه‌های برق را رعایت نمی‌کنند به‌سرعت شناسایی و با آن‌ها برخورد کرد.

شناسه خبر 31762