شناسه خبر:31870
1399/8/25 16:25:32
گاهی از خیـریه‌های دانشـگاهی سواستفاده سیاسی شده‌است

فعالیت‌های خیریه دانشگاه رصد می‌شود

سپهرغرب، گروه سیاسی: معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: بعضاً از مراکز خیریه در دانشگاه‌ها سواستفاده‌های فرهنگی و سیاسی شده برای همین تصمیم گرفتیم خلاءهایی که در این عرصه وجود دارد را پر کنیم.

حجت الاسلام تقوی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به راه‌اندازی 80 مرکز نیکوکاری در دانشگاه‌های کشور گفت: این مراکز نیکوکاری اخیرا با عنوان نهال انقلاب (منّا) در سراسر کشور با حضور و با حضور حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) راه‌اندازی شد.

وی اظهار داشت: مراکز خیریه زیادی هم اکنون در دانشگاه‌ها فعال است که ما از زحمات همه آنها تقدیر می‌کنیم اما تا کنون در این رابطه ساختار مشخص و اینکه این مراکز تحت یک ساختار و سازمان مشخص بخواهند به صورت منظم فعالیت کنند، وجود نداشت.

حجت‌الاسلام تقوی تاکید کرد: در همین راستا بعضاً ما مشاهده می‌کردیم که از این مراکز خیریه سوء استفاده‌های فرهنگی و سیاسی شده است و این هم مصداق دارد ثابت شده و مشخص است به همین دلیل تصمیم گرفتیم خلاءهایی که در این عرصه وجود دارد را پر کنیم و مراکز نیکوکاری نهال انقلاب را راه اندازی کردیم که در این مراکز فعالیت‌های خیریه رصد خواهد شد.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: این مراکز با چند هدف تشکیل شده یکی اینکه مراکز خیریه به صورت یک ساختار منسجم باشد و خلاهای موجود را پر کند و هم دستورات و منویات مقام معظم رهبری در بحث مواسات و همدلی را پیگیری کند و هم اینکه مراکزی باشند که ارزیابی‌های فعالیت و مسائل مالی در آن‌ها مشخص باشد.

وی گفت: الحمدالله در توافقاتی که با کمیته امداد انجام شد، تاسیس نزدیک به صد مرکز نیکوکاری در دانشگاه‌‌ها تصویب شد و دفاتر دیگری هم برای تاسیس این مراکز در نوبت هستند.

حجت الاسلام تقوی اظهار داشت: یکی از اقدامات خوب این است که پایه اصلیِ کارِ مسئله ازدواج و خانواده هم قرار است در این مراکز اتفاق بیفتد که این اتفاق خیلی خوبی است و این مراکز می‌توانند کمک خوبی برای بحث ازدواج دانشجویان باشند.

وی گفت: در همین راستا مذاکرات خوبی با نهادهای مختلف صورت گرفته و قرار شده برخی از نهادها در بحث خرید جهیزیه برای زوج‌های دانشجو و همچین بحث مشاوره و موارد دیگر مشارکت داشته باشند.

شناسه خبر 31870