شناسه خبر:31920
1399/8/26 13:02:41
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام خبر داد؛

اشتغال 3700 مددجوی ایلامی در نیمه نخست امسال

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: در نیمه نخست امسال برای سه هزار و 700 نفر از مددجویان و نیازمندان جویای کار در این استان شغل ایجاد شده است.

قنبر موسی نژاد بیان کرد: در همین مدت بیش از یک هزار و 600 طرح اشتغال‌زایی به صورت مستقیم توسط این نهاد برای مددجویان استان راه اندازی شده که در این زمینه بیش از 63 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با عنوان اینکه شرکت‌ها و موسسات متقاضی نیروی کار این استان بر اساس تفاهم نامه‌هایی که با آنها به امضاء رسیده است در زمینه اشتغال‌زایی برای نیازمندان همکاری‌های خوبی با این نهاد دارند، تصریح کرد: در این مدت 238 مددجوی جویای کار این نهاد توسط این موسسات در قالب طرح کاریابی وارد عرصه اشتغال شده‌اند.

مدیرکل امداد استان ایلام همچنین گفت: ایجاد اشتغال با همکاری راهبران شغلی نیز یکی دیگر از برنامه‌های مهم امداد در راستای اشتغال‌زایی مددجویان بوده که نیمه نخست امسال بیش از هزار و 200 مددجو با همکاری این راهبران صاحب شغل و درآمد شده‌اند.

موسی نژاد با عنوان اینکه مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد با اجرا و توسعه طرح اشتغال‌زایی خود توانسته‌اند برای افراد دیگری نیز از مددجویان امداد شغل ایجاد کنند، تصریح کرد: در نیمه نخست امسال برای 660 مددجو از این طریق شغل ایجاد شده است.

وی با عنوان اینکه در این مدت بیش از دو هزار و 400 مددجوی جویای کار از آموزش مهارتی و پایدار سازی شغلی برخوردار شده‌اند ادامه داد: از مجموع سه هزار و 700 شغل ایجاد شده برای مددجویان، دو هزار و 270 طرح از طریق اعتبارات کمیته امداد و منابع بانکی، هزار و 200 طرح از طریق راهبری شغلی و 238 طرح نیز از طریق کاریابی ایجاد شده‌اند.

مدیرکل امداد استان ایلام تصریح کرد: برابر گزارشات و بررسی‌های به عمل آمده توسط امداد مرکز پایداری طرح‌های اجرا شده در ایلام از میانگین کشوری بالاتر بوده و در آمد طرح‌ها نیز بالاتر از میانگین کشوری است.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 31920