شناسه خبر:32435
1399/9/4 17:45:47

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار گفت: طرح کاشت درخت و جنگل‌کاری در 100 هکتار از اراضی روستای آق‌بلاغ منطقه «لتگاه» با اعتباری افزون‌بر 260 میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی در شهرستان بهار آغاز شد.

مهدی محمدی روز سه‌شنبه افزود: بر همین اساس چاله‌کنی و کودپاشی اجرای این طرح در محدوده مورد نظر انجام شده و اینک درحال کشت و غرس نهال در منطقه لتگاه شهرستان بهار هستیم.

وی بیان کرد: درختانی از گونه‌های کم‌آب‌بر و سازگار با محیط نظیر داغداغان، سنجد، زرشک، سماق، زالزالک، اُرس، انار، نسترن و بنه در این منطقه کشت می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار اظهار کرد: با اجرای طرح روزانه و به مدت یک ماه زمینه اشتغال به‌کار 10 نفر فراهم شده است.

محمدی عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از وقوع سیل، حفظ خاک حاصلخیز و جلوگیری از ایجاد گرد و خاک در منطقه و همچنین تولید علوفه، ترسیب کربن و تولید اکسیژن برای محیط‌زیست انسانی است.

وی گفت: در اجرای این طرح و برای کاشت درختان علاوه‌بر استفاده از گونه‌های مقاوم و سازگار با اقلیم منطقه، از روش و شیوه‌های نوین علمی و دانش بومی استفاده شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بهار با اشاره به روش کاشت مدرن این نهال‌ها، خاطرنشان کرد: بعد از کاشت نهال سامانه آبگیر برای نهال ایجاد و آب مورد نیاز اراضی نیز از باران و برف تأمین می‌شود.

محمدی توضیح داد: برای جلوگیری از تبخیر آب، اطراف سامانه آبگیر با کاه و کلش پوشانده شده است.

شناسه خبر 32435