شناسه خبر:32731
1399/9/10 09:02:19

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان گفت: 15 هزار و 500 دانش‌آموز لرستانی در 176 آموزشگاه فنی‌و حرفه‌ای و کار دانش در لرستان تحصیل می‌کنند.

نصرالله بازگیریان اظهار کرد: ١٧6 آموزشگاه فنی‌و حرفه‌ای و کار دانش در لرستان فعالیت می‌کنند که از این تعداد 26 مورد غیرانتفاعی هستند.

وی با بیان اینکه در مدارس فنی‌و حرفه‌ای 23 رشته تحصیلی آموزش داده‌ می‌شود، افزود: همچنین در مدارس کارودانش 37 رشته آموزش داده می‌شود که امسال چندین رشته جدید مانند تعمیر موبایل، طراحی داخل و تعمیر آسانسور با توجه به نیازهای جامعه‌ به رشته‌های این مدارس اضافه شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: چندین جلسه با مسئولان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای لرستان برای استفاده از امکانات آنان جهت آموزش این دانش‌آموزان برگزار کرده‌ایم که نتایج خوبی نیز حاصل شده است.

بازگیریان با اشاره به اینکه 15 هزار و 500 دانش‌آموز لرستانی در این رشته‌ها تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: کرونا مشکلات زیادی برای آنان ایجاد کرده است اما کلاس‌های عملی آنان را قبل از محدودیت‌های فعلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تقسیم دانش اموزان برگزار کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: امسال قرار بود حدود ٣٠ درصد دانش‌آموزان لرستانی هنگام انتخاب رشته به سمت رشته‌های فنی هدایت شوند اما تنها حدود 5.٢5 درصد آن تحقق یافت البته این موضوع در سراسر کشور رخ داده و تنها مربوط به لرستان نیست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان گفت: در مناطق شمالی استان با توجه به فرهنگ مردم حدود 4٠ درصد دانش‌آموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای را انتخاب می‌کنند اما استقبال در مناطق جنوبی لرستان کمتر است.

شناسه خبر 32731