شناسه خبر:33229
1399/9/18 10:10:14

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار سنندج گفت: پیوست فرهنگی و اجتماعی در اجرای پروژه‌های عمران شهری در سه سال اخیر لحاظ شده است.

حشمت‌اله صیدی در مراسم رونمایی از پوستر سی و یکمین جشنواره تئاتر استانی در سنندج، اظهار کرد: در حالی که بیشتر فعالیت‌های این شهرداری نمود عمرانی دارد، اما نگاه و رویکرد فرهنگی و پیوست اجتماعی و فرهنگی در تمامی پروژه‌ها لحاظ شده است.

صیدی گفت: شرایط استان در این دوره مدیریت شرایط ویژه‌ای است و تمام دستگاه‌ها در این دوره همدلی و هم‌افزایی بسیار قابل قبولی داشته که این مرهون حمایت و دیدگاه فرهنگی مسئولان راس در استان است.

وی اضافه کرد: ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در فهرست شهرهای خلاق جهان، احداث فرهنگ‌سرا، احداث پارک 20 هکتاری فرهنگی، ورزشی و تفریحی در دگران، بازسازی امانیه، نصب مجسمه ایثار و مقاومت، احداث باغ ایرانی، پارک مشاهیر و... از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی است که دیدگاه فرهنگی و هنری دارد.

وی همچنین تاکید کرد: برگزاری کنگره مشاهیر کورد یکی از اقدامات مهم در سال گذشته بود که بازتاب خوبی داشت و همچنین ساخت سریال فاخر سنجر خان در استان فرهنگی کردستان یکی دیگر از اقدامات مهم فرهنگی است.

وی عنوان کرد: متاسفانه شیوع ویروس کرونا بسیاری از اقشار جامعه را دچار آسیب نموده است که هنرمندان نیز در این میان بیشترین آسیب را دیده اند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: تئاتر در استان کردستان از غنای بالایی برخوردار است و با توجه به ظرفیت خوبی که در این زمینه داریم، باید به سمتی برویم که این هنر همچنان زنده بماند.

سه‌رکوت نجفی با تاکید بر اینکه این گونه تعاملات و ارتباطات دستگاه‌های مختلف در حوزه فرهنگی و هنری باعث دلگرمی مجموعه مدیریت شهری می‌شود، گفت: درست است که شهر سنندج شهر خلاق موسیقی است، اما این خود باید زمینه‌ساز فعالیت در سایر عرصه‌های فرهنگی و هنری نیز باشد.

شناسه خبر 33229