شناسه خبر:33286
1399/9/19 09:32:25

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: وضعیت تنوع زیستی و جمعیت حیات وحش این استان بر اساس سرشماری‌های انجام شده، افزایش یافته و در حال حاضر بی‌سابقه و بسیار غنی است.

مهرداد فتحی بیرانوند روز سه‌شنبه بیان کرد: هرساله گونه‌های حیات وحش به ویژه گونه‌های شاخص در راستای برنامه‌ریزی و چگونگی سیاست گذاری در زمینه تنوع زیستی سرشماری می‌شوند.

وی اظهار داشت: سرشماری تنوع و جمعیت مناطق آزاد و تحت حفاظت این اداره کل از 15 آذر به مدت یک ماه در فصل جفت گیری حیات وحش انجام می‌شود که امسال نیز این مهم در اولویت قرار گرفته و در برخی مناطق سردسیر متناسب با شرایط آب و هوایی، آغاز شده است.

فتحی بیرانوند ادامه داد: بررسی‌های به عمل آمده و مقایسه سرشماری سال‌های گذشته با چند روز اخیر نشان می‌دهد اکنون وضعیت تنوع زیستی و جمعیت حیات وحش استان بی سابقه و بسیار غنی است که این مهم به دلیل اقدامات حفاظتی، برنامه‌های آموزشی و برخورد قاطع با متخلفان زیست محیطی محقق شده است.

وی با تاکید بر ضرورت دستیابی حیات وحش لرستان به استانداردهای بین‌المللی ادامه داد: وجود جمعیت‌های پرشمار گونه‌های قوچ، میش، کل و بز وحشی، پستانداران بزرگ و گربه سانانی مانند خرس و پلنگ بیانگر تنوع زیستی غنی در مناطق تحت حفاظت و آزاد استان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اقدامات این اداره کل در راستای احیای اکوسیستم و حرکت به سمت اکوتوریسم و گردشگری گفت: وفور گله‌های چند صدتایی در یک منطقه نشان می‌دهد حیات وحش استان احیا شده که نتیجه فرهنگ سازی و قاطعیت در امر حفاظت از محیط زیست است.

 

شناسه خبر 33286