شناسه خبر:33575
1399/9/24 09:49:05

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از آغاز پویش «ایران مهربان» خبر داد و گفت: در این طرح جذب 84 هزار حامی ایتام در دستور کار بوده که تاکنون یک‌هزار و 600 حامی جذب شده است.

پیمان ترکمانه از آغاز پویش «ایران مهربان» با هدف طرح افزایش دریافتی ایتام در استان همدان خبر داد و اظهار کرد: حمایت از ایتام از برنامه‌های اساسی کمیته امداد به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: برای تحقق این سیاست از همه اقشار از کارمندان دولت گرفته تا بازاریان و سایر خیران برای مشارکت در این کار خیر در مقاطع مختلف دعوت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه فاز نخست طرح «ایران مهربان» تا پایان سال طراحی شده است، افزود: در فاز نخست تلاش می‌‌کنیم تعداد حامیان را به شکلی افزایش دهیم که میانگین دریافتی خانواده‌ها و ایتام از 420 هزار تومان کنونی تا شب عید به 700 هزار تومان برسد.

وی بیان کرد: برای رسیدن به این هدف 84 هزار خیر جدید را باید ثبت‌نام کنیم که این‌ها به‌صورت متوسط ماهانه 50 هزار تومان مستقیم به حساب ایتام واریز کنند.

ترکمانه با اشاره به آنکه این طرح کشوری است، گفت: طی جلسه ویدئوکنفرانسی با استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران مقرر شد همه دستگاه‌ها در این طرح مشارکت داشته باشند که رقم و تعداد حامیان نیز برای هر شهرستان و دستگاه مشخص شد.

وی با بیان آنکه طی دو هفته اخیر که این پویش آغاز شده حدود یک‌هزار و 600 حامی از 84 هزار حامی جذب شده است، افزود: امیدواریم بتوانیم با تحقق این طرح و افزایش دریافتی 700 هزار تومانی ایتام رافع مشکلات آن‌ها بوده و شاهد بهبودی زندگی خانواده‌های نیازمند باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان در پایان یادآور شد: طی هشت‌ماهه امسال 27 میلیارد تومان کمک توسط خیران و حامیان به حساب ایتام جمع‌آوری و واریز شد.

شناسه خبر 33575