شناسه خبر:33734
1399/9/26 10:55:11

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام گفت: 15 هزار خانوار در نقاط مختلف این استان در 10 روز اول اجرای طرح شهید سلیمانی مورد غربالگری کرونا قرار گرفتند.

سردار جمال شاکرمی روز سه‌شنبه اظهار کرد: در این بازه زمانی 10 روزه 35 هزار نفر غربالگری و از این تعداد سه هزار و 442 نفر با علائم بالینی کرونا تشخیص داده شدند.

وی افزود: 22 هزار نفر از اقشار مختلف مردم توسط تیم‌های رهگیری و مراقبت در این مدت 10 روزه آموزش‌های همگانی درخصوص پیشگیری و مهار کرونا را دریافت کرده‌اند.

سردار شاکرمی یادآور شد: دو هزار و 279 مورد تست سریع و پی‌سی‌آر از مراجعان گرفته شده و همچنین یک‌هزار و 676 مورد آزمایش ابتلا به کرونا هم مثبت اعلام شده است.

وی اضافه کرد: نفر از افراد مبتلا به کرونا برای تکمیل روند درمان با توجه به شرایط جسمانی که داشتند به مراکز بیمارستانی ارجاع داده شدند و 113 نفر هم در منازل خود مورد درمان اکسیژن‌تراپی قرار گرفتند.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین در این مدت 10 روزه یک‌هزار و 42 نفر مشمول قرنطینه خانگی و 32 نفر هم به تشخیص کارکنان درمان به اقامتگاه سلامت مجتمع ورزشی شهدای قلاویزان ارجاع داده شده‌اند.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام افزود: دو هفته قبل از اجرای طرح، مبتلایان روزانه در این استان 330 نفر با 9 تا 12 نفر فوتی و 70 نفر هم بیمار بدحال بودند.

سردار شاکرمی اظهار کرد: اما با اجرای این طرح وضعیت کرونا کاهشی بوده، به‌گونه‌ای که در این مدت تا روز گذشته افراد مبتلا 45 نفر، فوتی سه نفر، بدحال 10 نفر و بستری 113 نفر بوده‌اند.

وی در مورد اقدامات نظارتی هم توضیح داد: بازدید از دو هزار و 800 مکان و صنف، معرفی 163 واحد متخلف به مراجع قضائی و گندزدایی و ضد عفونی 250 محله توسط اعضای کمیته نظارت انجام گرفته است.

سردار شاکرمی درخصوص فعالیت کمیته آموزش هم یادآور شد: تهیه 33 کلیپ آموزشی با موضوع پیشگیری از ابتلا به کرونا و پخش از صداوسیما و فضای مجازی و تهیه بسته‌های آموزشی و فرهنگی و توزیع بین خانواده‌ها از اقدامات این کمیته بوده است.

وی درباره اقدامات کمیته حمایتی متشکل از نیروهای بسیج پایگاه‌های مقاومت هم گفت: شناسایی 108 هزار نفر در معرض خطر ابتلا به کرونا، توزیع سه هزار و 70 بسته معیشتی بین جامعه هدف، توزیع پنج هزار و 413 بسته بهداشتی و 100 عدد کپسول اکسیژن از فعالیت‌های این کمیته است.

فرمانده سپاه استان ایلام اضافه کرد: در طرح سلامت محله‌محور شهید سلیمانی که از 11 آذرماه آغاز به‌کار کرده است، علاوه‌بر سپاه و بسیج، دانشگاه علوم پزشکی، هلال‌احمر، فرمانداری‌ها، دستگاه قضائی، اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت با حمایت و همراهی استانداری ایلام در این طرح مشارکت دارند.

وی افزود: قبل از شروع طرح چهار کمیته شامل آموزش همگانی، مراقبتی، نظارتی و حمایتی با مشارکت سپاه، گروه‌های جهادی بسیج، دانشگاه علوم پزشکی و هلال‌احمر تشکیل شده و وظایف هر کدام از این کمیته‌ها از قبل مشخص و برنامه‌ریزی شده است.

سردار شاکرمی یادآور شد: تاکنون 513 تیم حمایتی توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات، 98 تیم نظارتی، 111 تیم مراقبتی و 200 تیم رهگیری و شناسایی برای اجرای طرح سلامت محله‌محور شهید سلیمانی سازمان‌دهی شده‌اند.

وی اظهار کرد: استان ایلام به 15 منطقه و 65 بلوک تقسیم‌بندی شده و هر 40 هزار نفر یک منطقه را تشکیل داده‌اند که تحت نظر کمیته‌های چهارگانه و دستگاه‌های مرتبط با طرح فعالیت می‌کنند.

شناسه خبر 33734