شناسه خبر:34070
1399/10/2 11:36:21

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار سنندج گفت: رویکرد این دوره از فعالیت‌های شورا و شهرداری فرهنگ‌محور بودن است که در اجرای بسیاری از طرح‌های عمران شهری پیوست فرهنگی فراموش نشده است

حشمت‌اله صیدی روز گذشته در مراسم امضای قرارداد تدوین دانشنامه شهر سنندج اظهار کرد:‌ بسیاری از طرح‌های عمرانی و رفاهی در سطح شهر اجرا شده که نگاه به مقوله فرهنگ و هنر در اجرای این طرح‌ها فراموش نشده است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد مهم فعالیت‌های شورا و شهرداری در این دوره فرهنگ‌محور بودن است و ثبت سنندج نیز به‌عنوان شهر خلاق موسیقی یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی این دوره بوده است.

این مقام مسئول گفت: احداث مجتمع فرهنگی و هنری در خیابان شهدا، نام‌گذاری 6 اردیبهشت‌ماه به‌نام روز «سنه» و برگزاری جشن‌های متفاوت نوروز از دیگر اقدامات فرهنگی این دوره است.

صیدی افزود: متأسفانه کرونا موجب شده بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری ما در این دوره برگزار نشود که برگزاری آن‌ها می‌توانست سنندج را به تمام دنیا معرفی کند؛ شیوع کرونا مانع برگزاری برنامه‌های فرهنگی شد.

وی با بیان آنکه در این دوره تعامل بسیار خوبی با دانشگاه برقرار است، خاطرنشان کرد: چندین فعالیت مهم نظیر تدوین دانشنامه، تدوین برنامه پنج‌ساله شهرداری و همچنین اجرای حسابداری تعهدی با همکاری دانشگاه درحال اجرا است.

شهردار سنندج تأکید کرد: مکتوب کردن هویت، تاریخ و فرهنگ در راستای معرفی هرچه بیشتر آیین‌ها و رسوم به نسل‌های امروزی یک ضرورت انکارناپذیر است.

      جامعه دانشگاهی از ظرفیت بالایی برخوردار هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم در این مراسم توجه ویژه شورا و شهرداری به امر فرهنگ و هنر را بسیار قابل تقدیر دانست و گفت: دانشگاه هم جزئی از جامعه و در کنار مردم است.

جهانشیر امینی عنوان کرد: جامعه دانشگاهی از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و ما هم تمام توان خود در راستای همکاری با شورا، شهرداری و دیگر دستگاه‌ها به‌کار خواهیم گرفت.

وی گفت: تدوین دانشنامه شهر سنندج یکی از اقدامات ماندگار است که امیدواریم جلد نخست این دانشنامه در بهار سال آینده آماده شود و در اختیار عموم قرار گیرد.

 

شناسه خبر 34070