شناسه خبر:34278
1399/10/6 11:06:09

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به وجود 360 هزار دانش‌آموز در استان تأکید کرد که از آموزش هیچ‌یک از دانش‌آموزان غفلت نشده و جامانده از تحصیل به‌دلیل شرایط کرونا نداریم.

مجید یزدان‌پناه بیان کرد: دانش‌آموزان 300 مدرسه روستایی از مجموع سه هزار و 500 مدرسه استان دسترسی به اینترنت موبایل ندارند.

وی در خصوص نحوه آموزش مدارس فاقد اینترنت گفت: معلم دو یا سه روز در هفته به‌صورت حضوری در مدارس این روستاها به‌صورت کلاس‌های 10 نفره حاضر می‌شود، ضمن اینکه هم‌اکنون درسنامه فصلی با عنوان آدم‌برفی زمستانی در بین این دانش‌آموزان توزیع شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: این دانش‌آموزان همچنین در استفاده از برنامه‌های آموزشی تلویزیون توجیه شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه افزود: با وجود کرونا بسیاری از دانش‌آموزان به دنبال درس و پژوهش هستند، نمونه اش «ماهان صفری» دانش‌آموز پایه چهارم ابتدایی شهر سرپل ذهاب است.

به گفته یزدان‌پناه، طرح تحقیقاتی این دانش‌آموز با موضوع تولید الکتریسیته از میوه‌های دورریز در جشنواره ملی دانش‌آموزان پژوهشگر و فناور مقام برتر را کسب کرده است.

وی در ادامه گفت: عمده مدارس فاقد اینترنت مربوط به بخش «سرفیروزآباد» در ناحیه دو آموزش‌و‌پرورش کرمانشاه می‌شود، اما در عین‌حال تأکید کرد که 91 درصد دانش‌آموزان و 100 درصد معلمان استان به سامانه شاد متصل هستند.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه مجموع دانش‌آموزان کرمانشاه با احتساب پیش دبستانی، 360 هزار نفر است، از شرکت‌های همراه اول، ایرانسل و ‌های‌وب خواست تا نقاط روستایی محروم استان را پوشش دهند.

یزدان‌پناه با اشاره به هزینه زیاد نصب دکل جدید موبایل از شرکت‌های ارتباطات و مخابرات استان خواست تا از دکل‌های قدیمی 3g تعویضی با 4g برای پوشش اینترنت مناطق روستایی استان استفاده کنند.

وی با اشاره به وعده اتصال تمام روستاهای زیر 20 خانوار به اینترنت تا پایان امسال گفت: متأسفانه مشکل اتصال به اینترنت برخی از روستاهای بالای 20 خانوارمان نیز هنوز حل نشده است.

تمام روستاهای بالای 20 خانوار کرمانشاه ارتباط مخابراتی دارند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه نیز با اعلام برقراری خدمات رومینگ بین اپراتوری در 450 روستا گفت: تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان دارای ارتباط مخابراتی هستند.

شهریار بهنیا پانزدهم آذر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون 97 درصد این روستاها دارای پوشش تلفن همراه و تعداد هزار و 477 روستا دارای اینترنت پرسرعت روستایی هستند.

وی اظهار کرد: در دولت دوازدهم از محل اجرای پروژه USO تعداد 34 سایت جدید تلفن همراه در 84 روستا احداث و 52 سایت تلفن همراه به نسل سوم و چهارم تلفن همراه ارتقاء داده شد و همچنین توسعه 184 کیلومتر فیبرنوری جدید انجام گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه افزود: با تحویل مودم رایگان به هزار و 637 مدرسه روستایی و هزار و 227 مدرسه شهری این مدارس به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

استان کرمانشاه دو میلیون نفر جمعیت ساکن در 14 شهرستان، 86 دهستان و دو هزار و 595 آبادی دارد و 2.4 درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد 75 درصد در نقاط شهری و 25 درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

شناسه خبر 34278