شناسه خبر:34527
1399/10/10 09:43:51

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان گفت: در 9 ماهه امسال دو هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات برای احداث چهار هزار و 947 واحد مسکونی پرداخت شده است.

جلال‌الدین سلیمی ظهر روز گذشته در نخستین نشست شهرداران استان با موضوع راهکارهای تأمین مالی و توسعه بخش مسکن در استان اظهار کرد: تاکنون یک‌هزار و 973 سهمیه برای بازسازی بافت فرسوده گرفته شده و تعداد یک‌هزار و 650 قرارداد منعقد شده است.

به گفته وی در بخش حوادث غیر مترقبه مانند زلزله 670 واحد بازسازی شده است.

سلیمی یادآور شد: طبق پایش وزارت مسکن 22 هزار نفر مشمول طرح ملی می‌شوند که از این تعداد هشت هزار و 566 نفر در استان اقدام به افتتاح حساب کرده‌اند و وارد فرآیند ثبت‌نام شده‌اند.

به گفته وی تاکنون 29 هزار نفر در استان برای مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس امور شعب بانک مسکن استان کردستان با تأکید بر اینکه در پنج سال آینده شاهد روند پایداری در طرح ملی مسکن و نیز تغییر سیمای مسکن خواهیم بود، اظهار کرد: تعداد مسکن احداث‌شده در کشور باید به یک میلیون واحد برسد.

وی با بیان اینکه بانک مسکن 90 درصد حوزه مسکن را تأمین می‌کند، افزود: هم‌اکنون بانک مسکن در پروژه‌های مسکن مهر درگیر ساخت‌وساز است.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان گفت: در 9 ماهه امسال دو هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات برای احداث چهار هزار و 947 واحد مسکونی پرداخت شده است.

سلیمی با اشاره به فراهم بودن بستر سرمایه‌گذاری، بیان کرد: بانک مسکن با نگرش سازندگی در راستای توسعه و پیشرفت استان و بازسازی بافت‌های فرسوده تسهیلات پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به افزایش تعداد آپارتمان‌ها و در دست اقدام بودن پروژه طرح مسکن ملی، اظهار کرد: این طرح در شهرستان‌های سنندج، سقز، کامیاران و دهگلان درحال پیشروی است.

رئیس امور شعب بانک مسکن استان کردستان افزود: در حوزه بافت فرسوده جوانان زیادی مشمول پرداخت تسهیلات جدید هستند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های سنندج، سقز، مریوان و بانه در اولویت اجرای طرح ملی مسکن قرار دارند، گفت: در این شهرستان‌ها شهرهای حاشیه شهر بازار پُررونقی خواهند داشت و در راستای اصلاح سیمای شهر نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم.

این مقام مسئول افزود: بانک مسکن برای احداث 47 درصد مسکن مهر تسهیلات بانکی پرداخت کرده است.

سلیمی با اشاره به اینکه بیشترین جمعیت استان در هرم سنی 15-30 سال قرار دارند، اظهار کرد: تقاضا برای مسکن در این رده سنی رو به افزایش خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید نام‌گذاری شده است، تحقق فرمایش رهبر در اجرای برنامه‌ها را جزء وظایف دینی، اقتصادی و اخلاقی دانست.

مدیرکل امور شهری استانداری کردستان نیز گفت: امروز بانک مسکن در کنار ساخت‌وساز قرار گرفته و در راستای خدمات‌رسانی به مردم تسهیلات بیشتری به این بخش اختصاص داده است.

جمشید اسدی افزود: هزینه ساخت‌وساز مسکن افزایش یافته، اما بانک مسکن در کنار متولیان امر قرار گرفته است.

وی یادآور شد: با وجود کاستی‌ها و کمبود اعتبارات، خدمات‌دهی به مردم استان با تلاش مضاعفی انجام می‌شود.

وی تأمین سرپناه برای اقشار مختلف مردم را دغدغه دولت عنوان کرد و گفت: ساخت‌وساز مسکن در استان تبعات مثبتی در حوزه اشتغال عوامل اجرایی و جامعه مهندسی به دنبال خواهد داشت.

کردستان دارای یک میلیون و 600 هزار نفر تن بوده که 70 درصد آن را جمعیت شهری تشکیل داده، اقتصاد کردستان وابسته به دامپروی و کشاورزی است.

شناسه خبر 34527