شناسه خبر:34691
1399/10/14 11:00:52

سپهرغرب، گروه خبر: هم‌زمان با نخستین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی توزیع یک‌هزار بسته معیشتی بین نیازمندان شهر همدان توسط سپاه ناحیه آغاز شد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان روز شنبه در حاشیه این آیین گفت: به دنبال آغاز طرح شهید سلیمانی با همکاری دستگاه‌های حاکمیتی، بسیج سازندگی و وزارت بهداشت و درمان از یکم آذرماه سال جاری حمایت از افراد قرنطینه، افراد در معرض خطر ابتلا به کرونا و نیازمندان در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ علی بقایی افزود: بنابراین برای حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر که خطر ابتلا به کرونا و مرگ آن‌ها زیاد است، شناسایی و مراقبت لازم حتی درب منزل و حمایت، مورد توجه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این راستا گروه‌های مراقبتی تشکیل شده که اقدام به شناسایی افراد قرنطینه و افراد در معرض خطر ابتلا به کرونا کرده و سپس گروه‌های حمایتی اقدام به حمایت و توزیع سبد معیشتی پیش‌بینی‌شده بین این خانوارها می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان اظهار کرد: برخی از افراد مسن و ناتوان به‌علت بیماری و کهولت سن توان پخت‌وپز ندارند، بنابراین آشپزخانه برای سرو و طبخ غذای گرم مورد نیاز این افراد نیز پیش‌بینی شده است.

سرهنگ بقایی ادامه داد: همچنین به‎منظور جلوگیری از مراجعه کردن افراد در معرض خطر ابتلا به کرونا که در قرنطینه خانگی به‎سر می‌برند، یک‌هزار بسته معیشتی متشکل از مواد پروتئینی، پنیر، خرما، ماکارانی، روغن، سویا، برنج، رب، حبوبات و بسته بهداشتی شامل ماسک و ژل ضدعفونی‎کننده در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: علاوه‌بر این تهیه و توزیع دو هزار بسته دیگر توسط رده‌های مختلف بسیج آغاز شده است که درمجموع هفته جاری سه هزار بسته معیشتی در محله‌های مختلف شهرستان همدان توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 30 هزار بسته معیشتی، 126 هزار پُرس غذا، سیسمونی، جهیزیه و بسته بهداشتی تهیه و در اختیار نیارمندان در شهرستان همدان قرار گرفته است.

توزیع اقلام بهداشتی و سبدهای معیشتی از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون در قالب طرح‌های مختلف ازجمله کمک مؤمنانه در دستور کار نهادهای مختلف قرار داشته است.

شناسه خبر 34691