شناسه خبر:34752
1399/10/15 00:03:41
درسفر یک‌روزه دکتر رخشانی مهر به شهرستان ملایر انجام شد

کلنگ‌زنی احداث یک باب مدرسه در روستای کمری جوکار

سپهرغرب، گروه خبر: کلنگ احداث یک باب مدرسه در روستای کمری جوکار با حضور رخشانی‌مهر؛ معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشوربه زمین زده شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان همدان، کلنگ احداث یک باب مدرسه در روستای کمری جوکار با حضور رخشانی‌مهر؛ معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، آزادیخواه؛ نماینده مردم شهرستان ملایر، مرادی؛ مدیرکل نوسازی مدارس همدان و جمعی از مسئولان شهرستان و اهالی روستای کمری جوکار به زمین خورد.

در حاشیه این مراسم رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد: از سال 95 تاکنون در 10درصد مدارس نیازمند تخریب، بازسازی یا مقاوم‌سازی کار انجام شده که اتفاق بسیار خوبی است.

مهرالله رخشانی‌مهر با بیان اینکه اعتبارات سازمان نوسازی مدارس در سال 96، 1.5 درصد اعتبارات عمرانی کشور بود که در لایه بودجه سال آینده به 4.5 درصد رسیده است گفت: سال 99 از محل اعتبارات ملی 3 هزار و 700 میلیارد تومان در حوزه مدرسه‌سازی هزینه کردیم.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال 1400 تخصیص اعتبار به 5 هزار و 100 میلیارد تومان رسیده که امیدواریم نمایندگان مجلس کمک کنند که این رقم هم افزایش یابد و هم تخصیص یابد تا جریان مدرسه‌سازی ادامه‌دار باشد خاطرنشان کرد: 2 هزار و 350 میلیارد تومان از 3 هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار سال گذشته در پروژه‌های مشارکتی دولت و خیرین هزینه شده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه 30 تا 50 درصد پروژه را خیرین تامین کرده‌اند و مابقی را دولت انجام می‌دهد گفت: خوشبختانه اعتبار 2 هزار و 350 میلیارد تومان هم به طور کامل تخصیص یافت و بین پروژه‌ها توزیع شد و دیگر پروژه نیمه‌تمام خیرسازی که به تعهد دولت رها شود، نداریم.

وی با تاکید به اینکه پروژه‌ای که در استان همدان به نام «سردار سلیمانی» نامگداری شده را نیز تامین اعتبار می‌کنیم افزود: علاقمندم این پروژه را مهر سال آینده تحویل دهیم و از همکاران درخواست دارم تدابیری اتخاذ کنند تا کار زودتر به نتیجه برسد.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه برای این پروژه 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تامین خواهد شد عنوان کرد: برای استان همدان 46 میلیارد تومان اعتبار در ردیف پروژه‌های مشارکتی خیرین و دولت در نظر گرفتیم و در مجموع اعتبارات ملی که به استان همدان اختصاص یافته 70 میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه برای شهرستان ملایر 10 میلیارد تومان اعتبار تخصیص دادیم گفت: البته علاقمندم اعتبار بیشتری برای پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص دهیم تا زودتر کار به نتیجه برسد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه یکبار در مهرماه و یک بار دهه فجر پروژه‌ها تحویل داده می‌شود خاطرنشان کرد: امسال در این دو تاریخ 14 هزار و 700 کلاس تحویل می‌دهیم.

گفتنی است پروژه خیرساز روستای کمری با کمک آقای بحرینی از خیرین مدرسه ساز شهرستان ملایر در چهار کلاس ساخته می‌شود که برای احداث آن که 2 میلیارد و 200 میلیون تومان مورد نیاز است یک سوم توسط خیر و مابقی از محل اعتبارات ملی خیری نوسازی مدارس استان همدان هزینه خواهد شد

شناسه خبر 34752