شناسه خبر:34769
1399/10/15 00:43:45

سپهرغرب، گروه خبر: معاون عمرانی فرماندار شهرستان بروجرد گفت: ساماندهی فروشندگان سیار با همکاری شهرداری و دستگاه‌های مرتبط نیازمند یک عزم جدی است و این مهم باید هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.

مسعود فلاح در جلسه شورای ترافیک در سالن جلسات فرمانداری بروجرد اظهار کرد: هم‌اکنون مرکز شهر و خیابان‌های پرتردد مملو از وانت‌بارهایی است که برای امرارمعاش اقدام به فروش انواع میوه و سبزیجات می‌کنند که این اقدام منجر به ایجاد گره‌های کور ترافیکی شده است.

وی بیان کرد: فعالیت این وانت‌بارها به حدی است که در خیابان‌های مختلف بروجرد ایستگاه ایجادشده و این در حالی است که بازار هفتگی تره‌بار در نقاط مختلف شهر برگزار می‌شود اما این وانت‌ها سازوکار خود را دارند.

معاون عمرانی فرماندار بروجرد اضافه کرد: پلیس راهور هرروز آن­ها را جریمه می‌کند اما با توجه به درآمد بالایی که دارند این جریمه‌ها مانع از ادامه کار آن‌ها نمی‌شود.

فلاح ادامه داد: خیابان جعفری، خیابان امام حسین، میدان بهشت و معلم از نقاطی است که بیشترین مکان فروش و فعالیت این وانت‌بارها بوده و ترافیک عمده‌ای ایجاد می‌کنند و جایی برای تردد نه‌تنها وسیله نقلیه حتی تردد عابران هم به‌سختی صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: در این راستا باید دستور توقیف آن‌ها داده شود چون با جریمه 50 یا 100 هزارتومانی اتفاقی نمی‌افتد حتی از شهرهای اطراف مانند ملایر به این شهر می‌آیند.

معاون عمرانی فرماندار بروجرد تأکید کرد: باید نقاط حادثه‌خیز در شهرستان توسط پلیس راهور مشخص و در کارگروه ترافیک مطرح تا برای رفع آن‌ها تصمیمات لازم گرفته شود.

فلاح گفت: خیلی از اقدامات کارشناسی نشده است درحالی‌که کارها باید علمی و کارشناسی شده انجام شود.

شهردار بروجرد نیز گفت: جداول و رفیوژ وسط باعث آلودگی صوتی و ایجاد بیماری روانی می‌شود.

رحیم جافری افزود: مصوباتی که در شورای ترافیک به تصویب می‌رسد باید ضمانت اجرایی داشته باشد و انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی اهتمام جدی در راستای حل مسائل و مشکلات ترافیکی شهرستان داشته باشند.

وی تصریح کرد: با عنایت به‌ضرورت احداث پل عابر پیاده (پله برقی) در بلوار شهید محمد بروجردی، پیشنهاد می‌کنم فاز دوم این طرح به علت حجم بالای تردد و وجود مجتمع‌های مسکونی در بلوار رهبری روبروی شهرک کمپینگ اجرا شود.

شهردار بروجرد ضمن تأکید بر اخذ مجوز جهت ساخت باند دوچرخه‌سوار در خیابان‌های سطح شهر اضافه کرد: شهر بروجرد از دیرباز یکی از شهرهای پیشرو و پیشگام در استفاده از دوچرخه بوده است که متأسفانه زیرساخت‌های لازم در معابر شهر فراهم نشده است و اگر شعار استفاده از هوای پاک و جلوگیری از آلودگی زیست‌محیطی را می‌دهیم باید در جامعه زیرساخت‌های آن را آماده کنیم.

جافری یکی از معضلات ترافیکی شهرستان را وجود وانت‌بارها دانست و افزود: در بحث سد معبر با همکاری نیروی انتظامی اقدامات مؤثری صورت گرفته است ولی متأسفانه وانت‌بارها ساعت‌ها در خیابان‌های سطح شهر توقف کرده و محموله‌های مورد عرضه خود را در خیابان پیاده می‌کنند و باعث ایجاد ترافیک عبوری در سواره‌رو و حتی پیاده‌رو می‌شوند که با استفاده از اختیارات قانونی می‌توانیم این مشکل را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه در بعضی از معابر، جداول و رفیوژ وسط ارتفاع نامناسبی دارد، اضافه کرد: هرساله جهت رنگ‌آمیزی این جداول هزینه زیادی صرف می‌شود و همچنین انعکاس صوت به سمت راننده باعث آلودگی صوتی و ایجاد بیماری‌های روانی می‌شود که با کاهش ارتفاع و کاشت گل‌های فصلی می‌توانیم آرامش و لطافت را به شهروندان هدیه کنیم.

شهردار بروجرد ادامه داد: احداث دوربرگردان روبروی ترمینال جنوب جهت رفاه حال رانندگان اتوبوس و جلوگیری از سوء استفاده رانندگان غیر بومی و استفاده بیمارستان تازه افتتاح شده امام رضا (ع)، اجرای پیاده‌رو خیابان جعفری و هرس درختان معارض تابلوهای ترافیکی در سطح شهر ضروری است.

شناسه خبر 34769