شناسه خبر:34889
1399/10/17 12:12:28

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون پنج هزار و 804 بسته معیشتی در این شهرستان توزیع شده است.

کامیل کریمیان اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون پنج هزار و 804 بسته معیشتی در بین قشرهای مختلف مردم شهرها و روستاها و اعضای انجمن‌های مردمی و مؤسسه‌های خیریه این شهرستان توزیع شده است.

به گفته فرماندار سقز، نخستین مرحله این بسته‌ها در اوایل فرودین‌ماه شامل دو هزار و 200 بسته اقلام اساسی چون برنج، روغن، مرغ و رب بود که توسط انجمن‌های مردم‌نهاد، مؤسسه‌های خیریه و بخشداری‌ها در میان اقشار کم‌درآمد توزیع شد.

فرماندار شهرستان سقز ادامه داد: همچنین دومین مرحله این بسته‌ها که شامل یک‌هزار و 502 بسته بود، در شهریورماه سال جاری به دست نیازمندان رسید.

وی عنوان کرد: در سومین مرحله هم یک‌هزار و 502 بسته شامل برنج، مرغ، روغن مایع، رب و شکر از طریق مؤسسه‌های خیریه، انجمن‌های مردم‌نهاد و بخشداری‌های تابعه توزیع شد.

فرماندار سقز همچنین اظهار کرد: 600 بسته بهداشتی و ضدعفونی‌کننده از طریق انجمن‌های مربوطه در بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت توزیع شد.

فرماندار سقز اضافه کرد: همچنین مبالغ زیادی توسط جمعی از پیمانکاران و خیران حوزه عمران و سایر خیران برای تهیه ملزومات و تجهیزات پزشکی در شهرستان سقز جمع‌آوری شد.

فرماندار سقز در راستای تهیه بسته‌های معیشتی از معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده، مسئولان بنیاد برکت و مستضعفان تقدیر کرد.

کریمیان همچنین با بیان اینکه شهروندان، نهادهای مدنی و دولت سه ضلع اصلی مهار کرونا در سقز بودند، مهار نسبی کرونا را در گرو مشارکت همدلانه مردم، احساس مسئولیت سازمان‌های مردم‌نهاد و کمپین‌های مردمی و مجموعه دستگاه‌های اجرایی، درمانی، نظامی و انتظامی برشمرد و خواستار ادامه مستمر این مشارکت شد.

شناسه خبر 34889