شناسه خبر:35312
1399/10/24 10:35:10
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان:

دانشگاه علوم پزشکی از حلقه‌های اصلی زنجیره کیفیت منابع آب کردستان است

سپهرغرب، گروه خبر: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: دانشگاه علوم پزشکی از اهرم‌ها و حلقه‌های اصلی زنجیره کیفیت منابع آب استان به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عرفان مومن‌پور عصر امروز در نشست مشترک با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان که به منظور انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برگزار شد،اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بعنوان یکی از اهرم‌ها و حلقه‌های اصلی زنجیر کیفیت منابع آب استان همواره در کنار این شرکت حضور داشته و بیش از پیش از همکاری و همدلی‌های خالصانه این مجموعه صمیمانه سپاسگزاریم.

وی با تاکید بر لزوم وجود این تفاهم نامه، افزود: هرچند که قسمت‌هایی از این تفاهم نامه عملیاتی شده و هم‌اکنون در حال اجرا است اما ضرورت هم‌افزایی ظرفیت‌های این دو دستگاه در راستای ارتقای کیفیت آب استان ما را بر این داشت تا این تفاهم‌نامه بصورت جامع‌تر و موشکافانه‌تر بررسی شود و در نهایت به مرحله عقد و امضای دو طرف برسد.

وی با اشاره به ظرفیت علمی دانشگاه‌های استان کردستان و لزوم استفاده از آن در راستای توسعه استان درباره موضوع همکاری در تفاهم نامه مذکور بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند بعنوان یک رکن اصلی کیفیت منابع آب استان همکاری‌های مشترک در زمینه‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و خدمات فنی و مهندسی در راستای پایش کیفی آلاینده‌های منابع آب سطحی و زیرزمینی، همچنین ارتقای هرچه بیشتر کیفیت آب بعنوان فوریت اصلی آب استان، در قالب تفاهم نامه مذکور نقش مهمی ایفا کند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان خود توسعه همکاری‌های بین سازمانی و به ویژه برقراری ارتباط اثر بخش بین شرکت آب منطقه‌ای و دانشگاه علوم پزشکی را یکی از عوامل اصلی بهینه شدن بهره وری این شرکت قلمداد کرد.

رئیس دانشکده بهداشت محیط کردستان نیز با اشاره به نیاز پایش و نمونه برداری‌های متعدد، اظهار کرد: این مهم نیازمند ارتقای کمی و کیفی در بحث نیروی انسانی و تجهیزات آزمایشگاهی خواهد بود و این امر ضرورت عقد تفاهم نامه بین دو دستگاه را دوچندان می‌کند.

رضا رضایی بیان کرد: این تفاهم نامه باید کمک کند تا پایش آب استان با کیفیت و سرعت بیشتری پیش رود.

وی افزود: هدف ما از طرح این تفاهم نامه‌ این است که بویژه دانشکده بهداشت بتواند با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات این مجوعه در کنار سایر دستگاه‌ها به ارتقاء کیفیت آب استان کمک و این امر را نیز با همکاری شرکت آب منطقه‌ای کردستان تسریع بخشد.

وی ضمن یادآوری افزایش ورود آلاینده‌ها به منابع آب استان، بیان کرد: تمام دستگاههای متولی باید زمینه‌های افزایش کیفیت آب استان را در دستور کار خود قرار داده و نسبت به این مسئله از هیچ تلاشی فروگذار ننمایند.

رضایی خاطر نشان کرد: علیرغم استفاده از ظرفیت‌های علوم پزشکی در زمینه پایش آلاینده‌ها، این مجموعه نیز می‌تواند در دو حوزه پیوست سلامت پروژه‌ها و برنامه مفصل‌تری تحت عنوان ایمنی آب آشامیدنی که علوم پزشکی بعنوان دبیرخانه و مسئول اصلی، در کنار شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب بعنوان مهمترین ارکان این برنامه، همکاری‌های لازم برگزاری همایش‌ها، برنامه‌ها، دوره‌های مشترک و غیره داشته باشیم.

شناسه خبر 35312