شناسه خبر:35475
1399/10/30 09:22:53

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه کارگران، بازنشستگان و سایر گروه‌های هدف متقاضی طرح ملی مسکن اقدام کنند و واریزی خود را انجام دهند، گفت: برنامه‌ریزی برای تأمین زمین در همدان از سوی اداره راه و شهرسازی انجام می‌شود.

چندی پیش احمد توصیفیان از تمدید مهلت واریز اولیه و تکمیل موجودی متقاضیان طرح ملی مسکن در همدان خبر داد و عنوان کرد: با توجه به احراز شرایط متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن، چنانچه افراد متقاضی مسکن تاکنون موفق به افتتاح حساب و واریز مبلغ آورده اولیه نشده‌اند، در فرصت باقی‌­مانده نسبت به تکمیل موجودی اقدام کنند.

توصیفیان با اشاره به احداث 200 هزار واحد مسکونی برای کارگران، بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، گفته بود: تسهیلات و اقدامات حمایتی وزارت تعاون در این خصوص ویژه کارگران، بازنشستگان و سایر گروه­‌های هدف، مشمول متقاضیانی خواهد شد که پرداخت اولیه آن‌­ها کامل شده باشد، ضمن اینکه آمار ثبت‌نام‌شدگان در این طرح به تفکیک شهرستان توسط وزارت اعلام شده است.

این اظهار نظر باعث شد عده‌ای عنوان کنند که اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خودسرانه نام‌نویسی را انجام می‌دهد و از آنجا که زمینی در همدان وجود ندارد، وزارت راه و شهرسازی اهمیتی به این ثبت‌نام‌ها نخواهد داد که بازهم به سراغ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان رفتیم و صحت و سقم مسئله را جویا شدیم.

توصیفیان با بیان اینکه طرح اقدام مسکن ملی طرح گسترده‌ای برای افراد بدون مسکن در سطح کشور است که بخشی از این جامعه کارگران هستند، گفت: تلاش همکاران ما در این زمینه اطلاع‌رسانی ثبت‌نام‌ها تا مراحل گرفتن مسکن برای گروه‌های هدف بوده است.

وی با بیان آنکه هدف ما این است که جامعه کارگری که آسیب‌پذیر هم هستند از امکانات مسکن برخوردار شوند، خاطرنشان کرد: تمرکز طرح مسکن ملی در وزارت راه و شهرسازی بوده و در سراسر کشور اجرایی می‌شود و همدان نیز مشمول آن است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان تأکید کرد: طرح ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود و در استان نیز اداره کل راه و شهرسازی پیگیر است، این همراهی وجود دارد و مسئله خاصی نیست؛ هرچند ممکن است محدودیت‌هایی در حوزه تأمین زمین در همدان باشد، اما برنامه‌ریزی لازم برای تأمین زمین‌ در نقاطی که امکان‌پذیر بوده، انجام شده است.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی‌ها با هماهنگی اداره راه و شهرسازی انجام شده است، بیان کرد: اداره مسکن و شهرسازی تمام تلاش خود را با توجه به محدودیت‌هایی هم که وجود دارد، به‌کار می‌گیرد تا این امکان برای همدان هم فراهم شود.

توصفیان تصریح کرد: بخشی از افرادی که درخواست مسکن دادند و ثبت‌نام انجام شده، جامعه کارگری هستند که کار آن‌ها در کنار سایر ثبت‌نام‌کنندگان از سوی اداره مسکن و شهرسازی دنبال می‌شود.

شناسه خبر 35475