شناسه خبر:35866
1399/11/7 08:57:47

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی تویسرکان از کشف 6 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در تویسرکان خبر داد.

محمد معصومی روز گذشته از کشف 6 دستگاه استخراج ارز دیجیتال «بیت‌کوین» در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: پس از کسب اخبار و اطلاعاتی مبنی بر استخراج ارز دیجیتال توسط افراد سودجو در شهرستان تویسرکان، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس و اطلاعات قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مأموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی محل تولید ارزهای دیجیتالی را در مرغداری یکی از روستاهای شهرستان شناسایی کردند، افزود: در بازرسی از محل مورد نظر با انجام هماهنگی‌ لازم قضائی و همکاری شرکت توزیع نیروی برق 6 دستگاه ماینر استخراج «ارز دیجیتال» کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان با اشاره به دستگیری و معرفی متهم به مرجع قضائی، خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز بالای نیروی برق برای استفاده از دستگاه ماینر، متهم از برق یارانه‌ای واحدهای صنعتی اقدام به فعالیت‌های غیر قانونی می‌کرده است.

وی از کشف محموله قاچاق تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی با اجرای طرح مبارزه با قاچاق خبر داد و گفت: مأموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان با رصد اطلاعاتی در ایست و بازرسی پاسگاه دومنظوره از یک دستگاه پراید تعداد پنج هزار و 900 عدد تجهیزات پزشکی و 200 عدد انواع لوازم آرایشی قاچاق کشف کردند.

معصومی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش محموله کشف‌شده را بیش از 80 میلیون ریال برآورد کردند، یادآور شد: در همین راستا خودرو متوقف و دو نفر متهم دستگیر و به دادسرا معرفی شدند.

شناسه خبر 35866