شناسه خبر:36662
1399/11/26 09:31:29

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: کمبود دوربین کنترل سرعت در بلوارهای شهر همدان سبب افزایش تخلف سرعت و تصادف به‌ویژه با عابران شده است.

سرهنگ فرخ جمالی روز شنبه بیان کرد: نهادهای مسئول باید نسبت به تعیین تکلیف دوربین‌های مورد نیاز برای بلوارها سریع‌تر تصمیم‌گیری کنند؛ چراکه شاهد افزایش میزان سوانح در بلوارها هستیم.

وی اضافه کرد: کمبود دوربین ثبت سرعت در برخی بلوارها سبب افزایش این تخلف و به دنبال آن رشد سوانح شده است و در این میان عابران بیشتر در معرض آسیب هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان بیان کرد: در 48 ساعت گذشته دو عابر که یکی هنگام عبور از عرض بلوار آیت‌الله نجفی و دیگری درحال پیمودن عرض بلوار امام خمینی (ره) بود، بر اثر برخورد وسیله نقلیه با آن‌ها دچار جراحت شدید شدند که وضعیت جسمی یکی از عزیزان وخیم گزارش شده است.

سرهنگ جمالی بیان کرد: در تصادف بلوار امام خمینی (ره) شهر همدان خودروی سواری پس از برخورد با عابر پیاده از محل متواری شد، این درحالی است که درصورت وجود دوربین، علاوه‌بر ثبت تخلف، می‌توان جلوی فرار رانندگان متخلف از صحنه حادثه را هم گرفت.

وی بیان کرد: بیشتر بلوارهای همدان نیازمند نصب دوربین ثبت سرعت هستند و تنها در بلوار امام خمینی (ره) سه دوربین دیگر نیاز است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان تأکید کرد: با نصب سرعت‌کاه به‌تنهایی نمی‌توان از تردد با سرعت غیر مجاز و بروز سانحه جلوگیری کرد؛ بلکه دوربین ثبت تخلف هم نیاز است. در غیر این صورت با وجود چندین سرعت‌کاه در بلوار امام خمینی، نباید در این بلوار سانحه‌ای رخ بدهد.

سرهنگ جمالی گفت: براساس بررسی‌های صورت‌گرفته بیشترین میزان سوانح رانندگی درون‌شهری همدان به‌ترتیب در بلوارهای بعثت، امام خمینی (ره)، ارم، سیدجمالدین اسدآبادی و ارتش رخ داده و اغلب سوانح شب‌هنگام بوده است.

شناسه خبر 36662