شناسه خبر:36747
1399/11/27 10:35:53

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، با اشاره به مشارکت 6 هزار 563 دانش‌آموز در طرح «هر دانش‌آموز یک مهارت»، گفت: هدف از اجرای این طرح فرهنگ‌سازی برای آموزش مهارت مبتنی بر بازار کار استان است.

مجید یزدان‌پناه از آغاز فرآیند آموزش مهارت‌محور با شعار «هر دانش‌آموز یک مهارت» در استان خبر داد و اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح فرهنگ‌سازی برای آموزش مهارت مبتنی بر بازار کار استان است.

وی در توضیح طرح هر دانش‌آموز یک مهارت، گفت: طرحی که دانش‌آموز در آن از دانش‌محوری و حافظه‌محوری به سمت مهارت‌محوری حرکت می‌کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به مشارکت 6 هزار 563 دانش‌آموز در این طرح، گفت: دانش‌آموزان با میل و رضایت در یک رشته مورد نظر از دوران متوسطه اول حضور می‌یابند در طول دوران سه ساله مهارت لازم را کسب می‌کنند.

یزدان‌پناه با اشاره به ادامه دوران مهارت‌آموزی در مقطع متوسطه دوم، گفت: دانش‌آموز در دوره دوم متوسطه در یکی از رشته‌های فنی هنرستان در همان رشته‌ای که مهارت دیده، ورود می‌کند و در مجموع هفت سال در کنار حافظه‌محوری و دانش‌محوری، مهارت خاص پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: در شهر کرمانشاه چهار پایگاه با همکاری آموزش و پرورش ناحیه سه طرح مهارت‌آموزی را برعهده دارند و قرار است در این طرح به دانش‌آموزان 80 ساعت آموزش پایه مهارت (20 ساعت) و تخصصی(60 ساعت) ارائه شود.

وی در پایان، گفت: دبیران کار و فناوری تقریباً 10 جلسه به صورت مجازی آموزش‌های لازم را دیده‌اند و کلاس‌های عملی هم برای دانش‌آموز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

 

شناسه خبر 36747