شناسه خبر:37713
1399/12/18 09:47:14

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر حوزه علمیه استان همدان با اشاره به اینکه این نشست به منظور حل مشکل تامین اعتبار پروژه‌های عمرانی حوزه‌های علمیه استان همدان برگزار شده است، گفت: 9 پروژه عمرانی نیمه تمام در حوزه‌های علمیه استان همدان درحال اجراست که تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها نیازمند تامین اعتبارات موردنیاز است.

آیت الله «سیدمصطفی موسوی اصفهانی» روز یکشنبه در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی حوزه‌های علمیه استان همدان، افزود: استان همدان دارای 16 مدرسه علمیه فعال است که با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی دردست اجرا، مدارس حوزه در استان افزایش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: حدود چهار میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار در سال‌های اخیر برای اجرای پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی حوزه علمیه استان همدان اختصاص یافته و هزینه شده است.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به اینکه این نشست به منظور حل مشکل تامین اعتبار پروژه‌های عمرانی حوزه‌های علمیه استان همدان برگزار شده است، گفت: 9 پروژه عمرانی نیمه تمام در حوزه‌های علمیه استان همدان درحال اجراست که تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها نیازمند تامین اعتبارات موردنیاز است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز دراین جلسه گفت: یک زمین در محدوده سد اکباتان سال گذشته و با عنوان طرح طوبی برای احیا و توسعه منابع طبیعی به حوزه علمیه واگذار شده که هنوز سند آن صادر نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله شعبانی موثقی» افزود: بر اساس توافق حاصله، طرح عمرانی حوزه علمیه شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ با مشارکت پیمانکار بخش خصوصی اجرا و تکمیل می‌شود و اعتبارات هزینه شده موردنیاز به پیمانکار پرداخت می‌شود.

استاندار همدان نیز در این جلسه گفت: شهرداری‌ها در ساخت و تکمیل طرح‌های عمرانی حوزه‌های علمیه استان به صورت جدی و فعال مشارکت داشته باشند.

«سیدسعید شاهرخی» تصریح کرد: اعتبار موردنیاز برای پروژه حوزه علمیه شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ نیز به زودی تامین و برای تکمیل کار پرداخت خواهد شد.

به گفته وی، اعتبار مورد نیاز برای پروژه‌های حوزه علمیه شهرستان‌های کبوداهنگ و بهار حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان است که این مبلغ تامین و به پیمانکار پرداخت می‌شود.

استاندار همدان گفت: تکمیل پروژه‌های عمرانی حوزه علمیه در اولویت مدیریت اجرایی استان قرار دارد و دراین زمینه اقدامات لازم برای تامین و تخصیص اعتبارات موردنیاز انجام خواهد شد.

وی افزود: حوزه علمیه باید برای جذب اعتبارات ملی اقدام کند و در حوزه استانی نیز کمک‌های مالی برای دو پروژه حوزه علمیه در شهرهای کبودرآهنگ و بهار را انجام خواهیم داد.

شناسه خبر 37713