شناسه خبر:38222
1399/12/28 11:37:31

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌،‌ درمانی کرمانشاه گفت: تاکنون در استان ۳۳ نفر به کرونای انگلیسی مبتلا شده است.

ابراهیم شکیبا : در خصوص آخرین اخبار کرونا انگلیسی در استان، اظهار داشت: جمع موارد مبتلا به کرونای انگلیسی در استان به ۳۳ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه کرونا انگلیسی در شهرستان قصرشیرین نیز شناسایی شد، افزود: مردی از اهواز به این شهرستان سفر کرده بود که کرونا انگلیسی وی تشخیص داده می‌شود، البته فرد اکنون به شهر خود یعنی اهواز بازگشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌،‌ درمانی کرمانشاه اضافه کرد: یک مرد در شهرستان صحنه هم که سابقه سفر به مناطق آلوده خوزستان داشته شناسایی شد.

وی ضمن ابراز نگرانی از افزایش ویروس جهش یافته انگلیسی در کرمانشاه بر خودداری از سفر و هرگونه دورهمی تاکید کرد و گفت: بیشترین تعداد موارد کرونا انگلیسی گزارش شده در استان ناشی از سفر یا پذیرش مهمان بوده که نشان از پرسه زدن این نوع از کرونای جهش یافته در گوشه و کنار استان است.

سالمندان در اولویت بعدی تزریق واکسن کرونا

وی در خصوص تزریق واکسن کرونا در استان نیز، گفت: تاکنون چهار مرحله واکسن کرونا به میزان ۵ هزار و ٣٠٠ دوز وارد استان شده که تزریق به کادر درمان در اولویت است.

شکیبا اولویت بعدی تزریق واکسن را سالمندان ساکن در آسایشگاه‌های تحت پوشش بهزیستی اعلام کرد و افزود: بعد از پرسنل درمان در بخش های کرونا که به عنوان خط مقدم مقابله با این بیماری واکسینه شده‌اند اکنون اولویت بعدی برای گروه حساس و آسیب‌پذیر سالمندان ساکن در مراکز مراقبتی سالمندان در نظر گرفته شده است.

 وی اضافه کرد: تعداد پنج آسایشگاه سالمندان با ۲۶۶ سالمند و ۱۱۱ نفر مراقب سالمندان در شهر کرمانشاه وجود دارد و لازم است یک‌سری اقدامات و ارزیابی در راستای آمادگی لازم قبل، حین و بعد از تزریق واکسن در این مراکز انجام شود.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 38222