شناسه خبر:38567
1400/1/13 12:28:13

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان از ورود سامانه بارشی خفیف به استان خبر داد و گفت: با این سامانه افزایش ابرناکی و بارش‌های خفیف و رگبارهای  موقتی در برخی از ساعات در نقاط شمالی و جنوبی استان پدیدار می‌شود.

محمدحسن باقری‌شکیب  اظهار کرد: سامانه بارشی خفیفی وارد استان شده که  موجب افزایش ابرناکی و بارش‌های خفیف و رگبارهای  موقتی در برخی از ساعات در نقاط شمالی و جنوبی استان می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های هواشناسی، آسمان استان در ۲۴ ساعت آینده نیمه‌ابری تا تمام ابری، همراه با بارش خفیف باران و رگبارهای موقتی پیش‌بینی می‌شود افزود: در برخی از ساعات روز شاهد پدیده غبار و وزش باد هستیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با تاکید بر اینکه از فردا به تدریج از شدت غبار کاسته و در برخی ساعات احتمال رعد و برق همراه با رگبار موقتی پدیدار می‌شود تصریح کرد: اگرچه بارش قابل توجهی در این سامانه بارشی طی امروز و فردا در استان دیده نداریم.

وی یادآور شد: تا دو روز آینده روند افزایشی دمای کمینه هوا را خواهیم داشت به طوری که دمای کمینه در همه نقاط استان در این مدت ۷ تا ۸ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود. 

باقری‌شکیب با اشاره به اینکه در روزهای جمعه و شنبه شاهد افزایش وزش بادهای شدید در نقاط مختلف استان خواهیم بود ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرستان نهاوند با ۲۲ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه و همدان با منفی یک درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان بود.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه بیشینه دمای هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ درجه سانتیگراد و کمینه دمای شهر منفی یک درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 38567