شناسه خبر:39050
1400/1/22 22:16:44

سپهرغرب، گروه خبر: مستند «سیدجواد حجازی»، مرد انقلابی و مبارز همدانی تدوین نهایی شد

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه هنری استان همدان، ساخت مستند «سیدجواد» برشی از زندگی سیدجواد حجازی به تهیه‌کنندگی حوزه هنری استان همدان به مرحله نهایی رسید.

کارگردان مستند «سیدجواد» با بیان اینکه حاج‌سیدجواد حجازی از شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار در تاریخ انقلاب استان همدان است، گفت: مستند 30 دقیقه‌‌ای پرتره «سیدجواد» به شخصیت برجسته انقلابی و مردمی «سیدجواد حجازی» و خدمات ارزنده وی می‌‌پردازد که ساخت آن بیش از سه سال زمان برده است.

علی آقامحمدی با بیان اینکه مستند «سیدجواد» به سه مقطع زمانی انقلاب، جنگ تحمیلی و دوران سازندگی سیدجواد حجازی پرداخته، افزود: مبارزات انقلابی و تبعید سیدجواد به خراسان و آشنایی وی با مقام معظم رهبری، پشتیبانی از رزمندگان جبهه‌های حق علیه باطل، تقدیم دو شهید سرافراز و خدمات اجتماعی متعدد این شخصیت برجسته در دوران سازندگی، موضوعات پرداخته‌شده در این مستند است.

وی با اشاره به اینکه سیدجواد حجازی پدر دو شهید است، تصریح کرد: احداث دارالایتام مهدیه همدان، اقدام برای حل مشکلات و معضلات اقتصادی استان، احداث نخستین MRI در غرب کشور با هدف کاهش مشکلات بیماران و عدم مراجعه آن‌ها به پایتخت، فعالیت‌‌های کشاورزی و دامداری جهت رونق اقتصادی استان و سایر فعالیت‌های خیرخواهانه ازجمله فعالیت‌های سیدجواد حجازی در این مستند است.

گفتنی است، این مستند با نظر خانواده محترم سیدجواد حجازی مراحل تدوین پایانی خود را طی کرده است و پس از رایزینی‌ها از شبکه‌های کشوری پخش خواهد شد.

شناسه خبر 39050