شناسه خبر:40099
1400/2/13 09:25:35

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از طرح پژوهشی براساس ظرفیت شهر لالجین به‌عنوان شهر جهانی سفال خبر داد.
به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان، وهب مختاران گفت: در راستای تربیت نیروی ماهر و معرفی شغل‌های نوین، این طرح مطرح شد.
مختاران بیان کرد: انجام طرح پژوهشی با عنوان طراحی مدل توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز بازار کار و ظرفیت‌های منطقه‌ای، صنایع دستی ایرانی (سفال) صورت پذیرفت.
وی گفت: این طرح شامل تدوین 29 استاندارد آموزش شایستگی و 29 استاندارد ارزشیابی در حرفه سفال است که دارای کلیه شغل‌های احصاشده در صنعت سفال بوده و به‌طور اختصاصی توسط استان تدوین شده که پس از بارگذاری در سامانه استاندارد، مورد استفاده کل کشور قرار خواهد گرفت و دارای سه حرفه اصلی «طراحی سفال»، «سفالگری با دست و چرخ» و «قالب‌گیری و ریخته‌گری سفال» و 29 زیرحرفه است.
این مقام مسئول ابراز کرد: اجرای دوره‌های آموزشی- تولیدی 20 نفر از مهارت‌آموختگان شهرستان همدان را روانه بازار کار کرد که در راستای توانمندسازی و گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی صورت گرفت.
مختاران از جذب 20 نفر از کارآموزان مهارت‌آموخته کارگاه‌های آموزشی- تولیدی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهیدمدنی شهرستان همدان در رشته کشاورزی، پرورش قارچ، اپراتور سم‌چینی و گلخانه در بازار کار خبر داد.
وی ارتباط مستقیم با بازار کار را از مهم‌ترین مزایای تعامل و همکاری آموزشی با کارآفرینان عنوان کرد و افزود: مهارت‌آموزی باعث افزایش روحیه خودباوری در افراد می‌شود.
* 16 نفر از کارآموزان شهرستان اسدآباد راهی بازار کار شدند
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: 16 نفر از کارآموزان مهارت‌دیده در کارگاه‌های آموزشی- تولیدی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اسدآباد فقط در حرفه‌های فرآوری میوه‌های خشک، کشتکار گلخانه، ریخته‌گری و سفال‌گری جذب بازار کار شدند.
مختاران تعامل با بخش خصوصی و کارآفرینان را کلید اشتغال و مهارت‌آموزی عنوان کرد و افزود: آموزش‌های مهارتی یکی از عوامل مؤثر در توسعه و تولید است.

شناسه خبر 40099