شناسه خبر:40162
1400/2/15 09:33:56

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار با بیان اینکه عشایر نقش مهمی در پیشگیری و جلوگیری از حریق در سطح مراتع دارند، گفت: کوچ زودهنگام و خارج از برنامه عشایر موجب تخریب منابع طبیعی می‌شود.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، مهدی محمدی ابراز کرد: چرای زودهنگام دام در مراتع یکی از عوامل مهم تخریب عرصه‌های طبیعی است، ازاین‌رو زمان ورود دام به مراتع ییلاقی باید مطابق با تاریخ کوچ و پروانه‌‌های مرتعداری صادر شده باشد.

محمدی تصریح کرد: در ادامه گشت‌های مأمورین منابع طبیعی این شهرستان، کوچ زودهنگام وکوچ خودرویی عشایر بهار به‌خوبی مدیریت شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار اظهار کرد: در بازدید از سامانه‌های عشایری شهرستان با عشایر این منطقه جهت تمدید کارت پروانه چرا و تهیه طرح مرتعداری مذاکراتی صورت گرفت.

وی افزود: عشایر نقش مهمی در پیشگیری و جلوگیری از حریق در سطح مراتع دارند و می‌توانند منابع طبیعی را در کنترل واقدامات حفاظتی یاری کنند.

این مقام مسئول با بیان آنکه عشایر قشر مولد جامعه هستند و با تفاهم و همکاری بسیاری از دغدغه‌های آنان حل‌شدنی است، گفت: تهیه طرح‌های مرتعداری و تمدید پروانه چرا شرایط را برای استفاده آنان از مراتع مهیا خواهد کرد.

شناسه خبر 40162