شناسه خبر:40326
1400/2/18 10:32:15

سپهرغرب، گروه کافه کتاب: به دنبال پیگیری‌های اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌زودی امکانات اعطای وام کم‌بهره و بلند‌مدت برای چاپخانه‌داران فراهم می‌شود.

احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با اشاره به رایزنی با وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به دنبال اهمیت صنعت چاپ در کشور و ضرورت توجه به بخش‌های زیرساختی و سخت‌افزار این حوزه از مدت‌ها پیش در تعامل با مدیران صمت به دنبال تامین وام به فعالان این حوزه بودیم.

وی ادامه داد: در این زمینه با توجه به اینکه از سال گذشته صنعت چاپ در زمره مشاغل گروه یک قرار گرفته و خوشبختانه دولت به اهمیت و جایگاه این صنعت پی برده است رایزنی‌هایی برای اختصاص وام داشته‌ایم.

ابوالحسنی با بیان اینکه سال‌های زیادی است که فعالان این حوزه به دنبال تسهیلات بانکی برای نوسازی تجهیزات خود هستند، عنوان کرد: دستگاه‌ها و ماشین‌آلات صنعت چاپ مبالغ میلیاردی دارند و تامین این مبلغ‌ها با توجه به رکود و وضعیت بازار برای فعالان این حوزه سخت است اما اگر شرایطی فراهم شود که اهالی چاپ بتوانند از وا‌م‌های بلند مدت و کم بهره استفاده کنند در نوسازی ناوگان این صنعت موثر است.

وی با بیان اینکه تامین سرمایه و کمک به سرمایه در گردش از دیگر مزایای این وام‌ها است، تاکید کرد: در این زمینه قرار است به‌زودی شرایط و چگونگی تخصیص تسهیلات از سوی وزارت صمت اعلام شود و با معرفی اتحادیه اعضا برای دریافت این وام‌ها اقدام کنند.

ابوالحسنی همچنین از راه‌اندازی کارگروه جوانان در اتحادیه چاپخانه‌داران تهران خبر داد و گفت: صنعت چاپ در کنار پیشکسوتان و قدیمی‌های خود جمعی از جوانان دانش‌آموخته، حرفه‌ای و خوش‌فکر را نیز در دل خود دارد که باید از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

وی یادآور شد: این کارگروه به‌زودی به همت جمعی از جوانان فعال صنعت چاپ و حضور فعال آن‌ها در اتحادیه فعالیت خود را آغاز می‌کند و قرار است که به عنوان مشاور در بسیاری از حوز‌ه‌ها به اتحادیه چاپخانه‌داران همچنین صنف کمک کنند.

 

شناسه خبر 40326