شناسه خبر:40665
1400/2/26 09:47:28

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اعلام کرد: با توجه به تجربیات قبلی در راستای پیشگیری از حریق، 250 نقطه بحرانی در سطح استان کرمانشاه شناسایی شده است.

سرهنگ «سعید نجفی» روز شنبه انجام اقدامات فرهنگی و ترویجی در راستای مقابله با آتش‌سوزی در منابع طبیعی را یکی از برنامه‌های اولویت‌دار دانست و افزود: همچنین به‌منظور پیشگیری از حریق در مراتع و جنگل‌ها درصدد انجام تیغه‌زنی حاشیه جاده‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه گروه‌های واکنش سریع در سطح ادارات تشکیل خواهد شد، گفت: نسبت به تشکیل کمیته‌های حفاظتی با حضور ادارات عضو ستاد نهضت سبز اقدام می‌شود.

این مقام مسئول همچنین از تشکیل گروه‌های اطفای حریق مردمی با هماهنگی و مسئولیت دهیاری‌ها خبر داد.

فرمانده یگان حفاظت از محیط‌زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه تأمین و تجهیز پایگاه‌های اطفای حریق هم در دستور کار است، خاطرنشان کرد: درصدد تشکیل پایگاه‌های موقت و ثابت در سطح 14 شهرستان با اولویت مناطق جنگلی هستیم.

نجفی اظهار امیدواری کرد مردم بیش‌ازپیش به حفظ جنگل‌ها توجه کنند، زیرا کمبود بارش، خشک شدن زودهنگام پوشش گیاهی را به دنبال خواهد داشت؛ بنابراین مردم با رفتار خود در عرصه‌های طبیعی نه‌تنها محافظ جنگل‌ها باشند، بلکه فرهنگ حفظ منابع طبیعی را ترویج دهند.

وی افزود: مردم می‌توانند از طریق کد امداد جنگل به شماره 1504 به‌صورت شبانه‌روزی هرگونه بی‌توجهی به طبیعت را اطلاع‌رسانی کنند.

استان کرمانشاه دو میلیون و 499 هزار هکتار مساحت دارد که 70 درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از 527 هزار هکتار جنگل و یک میلیون و 192 هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

 

شناسه خبر 40665