شناسه خبر:40721
1400/2/27 11:01:37

سپهرغرب، گروه خبر: معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سطح زیر کشت گندم دیم و آبی در استان به‌ترتیب 195 هزار و 200 هکتار و 45 هزار و 500 هکتار است که از این سطح تنها 120 هزار هکتار زیر پوشش بیمه حوادث هستند.

جواد طهماسبی روز یکشنبه با اشاره به وقوع خشک‌سالی کم‌سابقه در استان لرستان، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 255 هزار تُن گندم از مزارع استان برداشت شود، درحالی که این میزان برداشت سال گذشته حدود 450 هزار تُن بوده است.

وی میزان خرید تضمینی گندم استان لرستان در سال جاری را 198 هزار تُن پیش‌بینی کرد و گفت: گندم‌زارهای مناطق شمالی استان همچون نورآباد و الیگودرز متحمل خسارت بیشتری شده است و چنانچه در ماه جاری بارندگی مؤثری در این مناطق رخ ندهد، پیش‌بینی میزان برداشت این نواحی کمتر خواهد شد.

به گفته وی برداشت گندم از مناطق جنوبی استان آغاز شده است و تا اواخر خردادماه ادامه دارد.

بارندگی‌های سال زراعی جاری در لرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد کاهش یافته است و به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تاکنون وارد آمدن خسارت چهار هزار و 400 میلیارد تومانی ناشی از خشک‌سالی به این حوزه قطعی شده است.

گفتنی است، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان اردیبهشت‌ماه سال جاری گفته بود محصولات کشاورزی در استان برای استفاده از مزایای بیمه‌ای در حوادث، بیمه اجباری می‌شوند.

مهدی پازوکی با اشاره به آنکه این قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی است، گفت: تمام محصولات کشاورزی، منازل مسکونی شهری و روستایی در قالب بیمه‌نامه‌ها باید به‌صورت اجباری بیمه شوند و جزئیات این اقدام اعلام خواهد شد.

 

شناسه خبر 40721