شناسه خبر:41314
1400/3/8 10:57:23
از سرگیری مجدد فعالیت مرکز ناباروری بعثت سنندج

400 زوج نابارور صاحب فرزند شدند

سپهرغرب، گروه خبر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن اشاره به آغاز فعالیت مجدد مرکز کنترل و درمان ناباروری بعثت سنندج، گفت: این مرکز از مراکز معتبر علمی درمان ناباروری در غرب کشور است که زوج‌های نابارور از کشورهای همجوار قبل از شیوع کرونا جهت مداوا به این مرکز مراجعه و خدمات درمانی دریافت می‌کردند.
صدیق جدیدالاسلامی با اشاره به فعالیت مرکز تشخیص و درمان ناباروری در مرکز پزشکی بعثت اظهار کرد: با توجه به وضعیت قرمز کردستان به لحاظ شرایط همه‌گیری کرونا و اهمیت سلامت مراجعان درمان ناباروری، بیش از هر اقدام دیگری در اولویت اقدامات دانشگاه قرار گرفت و هرگونه عمل و جراحی غیراورژانسی در این زمینه لغو شد اما با برگشت به وضعیت مناسب از لحاظ کرونا در حال حاضر این مرکز مجدد شروع به کار کرده است.
وی خاطرنشان کرد: این مرکز با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین و جدیدترین تکنیک‌ها و دستگاه‌های به‌روز دنیا آماده خدمات تشخیص و درمان ناباروری از مراحل اولیه تا مراحل پیشرفته به همه مراجعه‌کنندگان داخلی و خارجی است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه مرکز ناباروی بیمارستان بعثت سنندج تنها مرکز دولتی در استان است که در سال 92 راه‌اندازی شد و تاکنون پنج هزار و 22 پرونده مربوط به مراجعه زوجین نابارور جهت فرایند درمان ثبت شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد تا پایان سال گذشته 400 مورد منجر به بارداری مثبت شده است.
جدیدالاسلامی در ادامه با اشاره به افزایش میزان ناباروری در سال‌های اخیر و تلاش برای ایجاد ساختار و بستر مناسب جهت درمان زوج‌های نابارور و نیاز آن‌ها به خدمات درمانی باروری و فرزندآوری، افزود: از زمان تأسیس این مرکز تاکنون یک هزار و 145 زوج‌ از طریق لقاح مصنوعی صاحب فرزند شده‌اند.
به گفته وی، از سال 99 تاکنون 400 پرونده مربوط به زوجین نابارور در این مرکز ارزیابی و وارد پروسه درمان شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان مرکز کنترل و درمان ناباروری در بیمارستان پزشکی بعثت سنندج را از مراکز معتبر علمی در درمان ناباروری در غرب کشور عنوان کرد و افزود: زوج‌های نابارور از کشورهای همجوار قبل از شیوع کرونا جهت مداوا به این مرکز مراجعه و خدمات درمانی دریافت می‌کردند که این امر یکی از پتانسیل‌های اصلی دانشگاه و استان در مبحث توسعه توریسم درمانی است.
جدیدالاسلامی اذعان کرد: در این مرکز متخصصین زنان و زایمان، ناباروری، جنین‌شناسی، ارولوژی و فلوشیپ، متخصص اورولوژی، کارشناسان مامایی، پرستاری، آزمایشگاه و بیهوشی، اقدامات درمانی ناباروری و خدمات ایمن به زوجین نابارور ارائه می‌دهند.

شناسه خبر 41314