شناسه خبر:41654
1400/3/18 09:19:03

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان با بیان اینکه باید حمایت مؤثر و عینی از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شود، گفت: صندوق پژوهش و فناوری نقش مؤثر و سازنده‌ای در حمایت از واحدهای فناور دارد که این اقدام در پارک علم و فناوری قابل تحسین است.

سیدسعید شاهرخی در جریان بازدید از مجموعه پارک علم و فناوری استان همدان تقویت واحدهای تولیدی و شرکت‌های مهندسی زیرمجموعه پارک علم و فناوری را ضروری و مهم دانست و اظهار کرد: پارک علم و فناوری همدان دغدغه‌ای در زمینه تأمین زیرساخت‌ها نداشته باشد.

وی بر ضرورت پیوند مؤثر و سازنده‌ جامعه علمی و فناور با واحدهای تولیدی در همه بخش‌ها تأکید کرد و افزود: میزان شتاب صنایع و به دنبال آن توسعه استان، رابطه مستقیمی با ارتباط جامعه علمی و فناور دارد.

استاندار همدان با بیان اینکه صنایع با استفاده از ظرفیت علمی، تحقیقات و پژوهش‌های پارک‌های علم و فناوری توسعه و گسترش خواهند یافت، گفت: پارک علم و فناوری با حضور فعال در تمام عرصه‌ها، عامل تحول و توسعه یک‌ کشور است.

وی با صدور دستوری مبنی بر تقویت واحدهای تولیدی و شرکت‌های مهندسی زیرمجموعه پارک علم و فناوری، عنوان کرد: نگاه دستگاه‌های اجرایی نسبت به رفع مسائل و موانع پارک علم و فناوری باید فرابخشی باشد.

شاهرخی با اعلام اینکه موانع و مشکلات پارک علم و فناوری شناسایی شده و تا حل و فصل آن‌ها پیگیری خواهد شد، مطرح کرد: استان همدان در زمینه فعالیت‌های پارک علم و فناوری در کشور پیشرو است.

وی با این توضیح که فرصت‌ها و ظرفیت‌های خوبی در استان همدان وجود دارد که می‌توانند در حوزه توسعه و تولید در استان نقش مؤثری داشته باشند، اظهار کرد: فعالیت شرکت‌های فعال در پارک علم و فناوری همدان در زمینه‌های مختلف قابل تقدیر و تشکر است.

این مقام مسئول با بیان آنکه حمایت مؤثر و عینی از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شود، گفت: صندوق پژوهش و فناوری نقش مؤثر و سازنده‌ای در حمایت از واحدهای فناور دارد که این اقدام در پارک علم و فناوری قابل تحسین است.

شناسه خبر 41654