شناسه خبر:42022
1400/3/26 09:52:52

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه این جمعیت با استانداری، گفت: در سال جاری عملیات ساخت 6 پایگاه هلال‌احمر در استان کرمانشاه آغاز می‌شود.

«فرزین معتمدی» روز سه‌شنبه در جلسه شورای معاونان جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با حضور «عبدالرضا مصری»، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در سرسرای جمعیت هلال‌احمر استان افزود: اکنون 17 پایگاه ثابت و هفت پایگاه سیار جمعیت هلال‌احمر در استان کرمانشاه فعال است.

وی در ادامه سخنانش یکی دیگر از اقدامات جمعیت هلال‌احمر استان در سال جاری را بازسازی دیوار حائل هلال‌احمر شهر پاوه با اعتبار سه میلیارد و 300 میلیون تومان اعلام کرد.

وی همچنین از راه‌اندازی 292 خانه هلال روستایی به‌منظور آموزش کمک‌های اولیه و خدمات پزشکی به روستاییان در طول یک سال گذشته اشاره کرد که از این نظر جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه رتبه برتر کشوری کسب کرده است.

معتمدی همچنین از حمایت استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای در اختیار قرار دادن یک بالگرد امداد و نجات به جمعیت هلال‌احمر استان، قدردانی کرد و گفت: در طول یک سال گذشته با این بالگرد جان 10 نفر حادثه‌دیده نجات یافته که یک مورد آن کمک به حادثه‌دیدگان کوه بیستون بود که بازتاب خوب جهانی و بین‌المللی پیدا کرد.

وی همچنین بیان کرد: جمعیت هلال‌احمر کرمانشاه در طول یک سال گذشته به 580 حادثه جاده‌ای، 167 حادثه کوهستانی، 15 حادثه سیل و آب‌گرفتگی، 67 نفر گیرافتاده در برف و کولاک مناطق کوهستانی و 6 مورد آتش‌سوزی امدادرسانی کرده و به بیش از 6 هزار و 500 نفر حادثه‌دیده کمک شده و جان 130 نفر را نجات داده است.

   کمک‌معیشتی هشت میلیارد تومانی هلال‌احمر در استان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا، ابراز کرد: جمعیت هلال‌احمر کرمانشاه از زمان شیوع بیماری کوید 19 بیش از هشت میلیارد تومان کمک‌معیشتی به مددجویان و نیازمندان استان اختصاص داده که بیش از چهار میلیارد تومان آن به بیماران نیازمند مبتلا به کرونا بوده است.

معتمدی همچنین به راه‌اندازی بانک امانات پزشکی جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه به کمک خیران سلامت اشاره کرد و افزود: در این بانک امانات وسایل پزشکی مانند دستگاه اکسیژن، ویلچر و دیگر وسایل در اختیار افراد نیازمند و محروم قرار داده می‌شود و کرمانشاه جزء نخستین استان‌های کشور است که از این بانک امانات در راستای کمک به نیازمندان استفاده می‌کند.

وی یکی از دیگر از اقدامات جمعیت هلال‌احمر در دروان بحران شیوع کرونا را راه‌اندازی 36 پایگاه سلامت در راستای آموزش بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویژه کرونا و همچنین کمک به بیماران کوید 19 اعلام کرد و گفت: در این مدت جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با تعداد کارکنان امداد و نجات 480 نفر، نزدیک به دو هزار و 500 واحد خون اهدا کرده است.

این مقام مسئول همچنین دیگر اقدامات جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه را اجرای موفق طرح شهید سلیمانی با اهدای 6 هزار و 500 بسته لوازم‌التحریر هر کدام به قیمت 200 هزار تومان و رتبه برتر آموزش‌وپژوهش در کشور با آموزش بیش از 15 هزار سرباز وظیفه اعلام کرد.

وی تعداد اعضای داوطلب جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه را 10 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 540 نفر در پایگاه‌های استان و یک‌هزار نفر نیز در طرح‌های هلال‌احمر فعالیت دارند.

شناسه خبر 42022