شناسه خبر:42506
1400/4/5 12:43:51

سپهرغرب، گروه کافه کتاب: خواندن و گوش‌دادن دو راه مهم برای یادگیری هستند؛ اما کتاب صوتی به خواننده این امکان را می‌دهد تا با کتاب‌ها به صورت متفاوتی از کتاب‌های چاپی درگیر شود.

امروزه کتاب صوتی یا کتاب گویا به خاطر مشغله زیاد افراد به‌شدت رواج یافته‌اند. با این همه همگی ما دوست داریم که کتاب مورد نظرمان را سر فرصت و در آرامش کامل بخوانیم؛ اما شاید هرگز چنین فرصتی پیش نیاید. به همین خاطر استفاده از کتاب‌های صوتی بهترین گزینه است. استفاده از کتاب‌های صوتی مزایای زیادی دارد که مهم‌ترین آنها استفاده صحیح از زمان‌هایی است که هدر می‌روند؛ مانند ساعات طولانی که در ترافیک کلان‌شهرها مجبور به گذران هستید.

«نانسی مورای» استاد شنوایی‌سنجی دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن اخیراً نتایج تحقیقات خود را در مورد استفاده از کتاب‌های صوتی و مزایای آن برای بهبود مشکلات شنوایی منتشر کرده است که نشان‌دهنده این است که این کتاب‌ها نه‌تنها مشکلات شنوایی ایجاد نکرده؛ بلکه فضایی آرام برای مخاطب و شنونده خود ایجاد می‌کنند. دکتر مورای توصیه می‌کند کسانی که دچار اضطراب و استرس هستند از این کتاب‌ها به صورت روزانه استفاده کنند.

خواندن و گوش‌دادن دو راه مهم برای یادگیری هستند؛ اما کتاب صوتی به خواننده این امکان را می‌دهد تا با کتاب‌ها به صورت متفاوتی از کتاب‌های چاپی درگیر شود. اگر شما خواننده کندی هستید، بایستی به کتاب صوتی گوش کنید؛ در نتیجه شما می‌توانید کتاب‌ها را سریع‌تر از کتاب‌های چاپی مطالعه نمایید.

گوش‌دادن و دانلود کتاب صوتی جالب است؛ زیرا که گوینده در اصل یک بازیگر است. این مثل این است که در حال تماشای تلویزیون هستید بدون تصویر. شما همه جزئیات کوچک را هم در کتاب‌های صوتی می‌شنوید. گاهی افراد ممکن است یک پاراگراف یا صفحه را از دست بدهند که می‌تواند بخش مهمی از کتاب باشد اما گوش‌دادن و دانلود کتاب صوتی باعث می‌شود شما شنونده بهتری بشوید.

علاوه بر مزایای کتاب‌های صوتی که گفته شد دکتر مورای می‌گوید این کتاب‌ها نتایج فوق‌العاده‌ای برای کودکان نیز دارند و می‌توانند موجب رشد استعدادهای شنوایی و درک بهتر کلمات شنیده‌شده داشته باشند. استاد دانشگاه واشنگتن می‌گوید کتاب‌های صوتی مناطق وابسته به زبان‌شناسی در مغز انسان را تحریک می‌کند که در آزمایش‌های بالینی پیش از این بارها این مسئله ثابت شده است.

شناسه خبر 42506