شناسه خبر:81776
1403/2/6 22:54:52
کارشناس سازمان غذا و دارو؛

هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب

کارشناس فرآورده‌های آرایشی سازمان غذا و دارو، به خانم‌ها بابت استفاده افراطی از رژ لب هشدار داد.

شیما حلاج گفت: اگرچه سازمان غذا و دارو برحسب وظیفه قانونی موظف است بر تولید، واردات و ارزیابی‌های ایمنی و کیفی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، بر طبق دستورالعمل‌های معتبر جهانی، نظارت نماید، اما برخی از خانم‌ها به‌دلیل افراط در آرایش صورت، سلامتی خود را با چالش مواجه می‌کنند.

وی با اشاره افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها، افزود: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد بنابراین پیشگیری از آسیب‌های ناشی از افراط در استفاده از فرآورده‌های آرایشی باید نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند.

وی در توضیح بیشتر اظهار کرد: وقتی رژ لب برای ساعت‌های طولانی روی لب باقی می‌ماند ممکن است مواد اولیه رژ لب‌ها که از آلاینده‌های معمول زیست محیطی هستند به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو گفت: در کنار اقدامات نظارتی، شناسه‌گذاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از اقدامات اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی برای فراهم نمودن امکان پیگیری اصالت کالا برای مصرف‌کنندگان است.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 81776