شناسه خبر:42587
1400/4/7 09:29:12

سپهرغرب، گروه خبر: بازرس کل استان لرستان از ورود این سازمان برای بررسی و رفع مشکلات بام لرستان و پیگیری لازم در این زمینه خبر داد.

سعید رازانی روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان اظهار کرد: همکاران ما در سازمان بازرسی طی طول ماه در ادارات مستقر هستند و بر عملکرد ادارات نظارت کرده و موضاعات را بررسی می‌کنند.

وی با بیان اینکه اصل 174 قانون اساسی درخصوص تشکیل سازمان بازرسی است، افزود: وظیفه ما این است که بر اجرای دقیق قوانین در سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی نظارت کنیم. با توجه به گستردگی و تعداد زیاد ادارات، همکاران ما بازرسی از دستگاه‌ها را به‌صورت برنامه‌ای انجام می‌دهند.

بازرس کل استان لرستان عنوان کرد: همکاران ما پس از بررسی عملکرد ادارات یک‌سری موارد را براساس قانون احصا می‌کنند که سازمان و اداره مربوطه موظف به اجرای آن‌ها است و علاوه‌بر این اگر تخلف و جرمی توسط یک دستگاه و یک مدیر و کارمند انجام شود، پرونده آن جهت برخورد به دستگاه قضائی ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما سال گذشته بازرسی از یک شهرداری‌ متوجه شدیم فردی که یک پروانه ساختمان گرفته بود، باید حدود سه میلیارد عوارض پرداخت می‌کرد که پس از ورود بازرسی این مبلغ به حساب شهرداری واریز شد.

رازانی تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی که در بازرسی از شهرداری متوجه شدیم، این بود که در بحث ارائه پروانه ساختمانی یک باند جعل پروانه ایجاد شده که اقدامات لازم در این زمینه انجام شد و اطلاع‌رسانی نیز صورت گرفت.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی با هیچ مدیر و مسئولی تعارف ندارد و خط قرمزی در این راستا نداریم، گفت: اگر اشکالی در جایی وجود داشته باشد، با هیچ مدیری تعارف نداریم و در مقابل از مدیران جهادی، انقلابی و پای کار نیز حمایت می‌کنیم و قدردان آن‌ها هستیم.

بازرس کل استان لرستان درخصوص ورود به قراردادهای منابع طبیعی بیان کرد: قراردادهایی که مربوط به سالیان گذشته بوده و زمینی جهت انجام یک کار و پروژه به افراد واگذار شده است را درحال بررسی داریم و قراردادهایی که در این راستا منجر به واگذاری زمین شده و هیچ کاری در آن زمین انجام نشده، باید لغو شده و زمین به افراد دیگر که در حوزه تولید فعالیت می‌کنند، واگذار شود.

وی ادامه داد: اگر مأمورین منابع طبیعی در انجام وظایف قانونی خود اهمال کنند، بلافاصله مورد بازخواست قرار می‌گیرند که البته خوشبختانه عوامل منابع طبیعی نیز ورود خوبی داشته‌اند.

رازانی بیان کرد: درخصوص قطعی برق، یکی از دغدغه‌های مهم ما این بود که برای واحدهای تولیدی برق در ساعاتی که اوج تولید آن‌ها است، قطع نشده و آسیبی به روند تولید وارد نکند. درخصوص برق خانگی نیز ما جلساتی با عوامل توزیع برق در استان برگزار کردیم تا به‌گونه‌ای عمل شود که قطعی برق در استان لرستان به حداقل برسد؛ در این زمینه ضرورت دارد که مردم هم در ساعات اوج مصرف با ما همکاری داشته باشند.

وی درخصوص وضعیت بام لرستان نیز اظهار کرد: درخصوص تخصیص اعتبارات لازم که سالانه برای مجموعه بام قرار می‌گیرد ما نیز پیگیر هستیم. درخصوص تأمین آب برای این مجموعه که در گذشته سرمایه‌گذاری زیادی برای آن صورت گرفته است، پیگیری‌های زیادی انجام شد و علاوه‌بر آن برای تعویض و تکمیل شبکه توزیع آب نیز باید اقداماتی صورت گیرد.

رازانی در پایان گفت: مردم می‌توانند هرگونه گزارشی که درخصوص تخلف از قانون و مواردی که منجر به فساد و موارد اینچنینی می‌شود را از طریق شماره تلفن 136 و همچنین سایت سازمان بازرسی در اختیار ما بگذارند تا براساس قانون به آن‌ها رسیدگی کنیم.

شناسه خبر 42587