شناسه خبر:42603
1400/4/7 10:04:56

سپهرغرب، گروه خبر: تأمین مالی 12 واحد تولیدی کردستان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مصوب شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان روز یکشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به اینکه همه رسالت حمایت و کمک به تولید و اشتغال را دارند، اظهار کرد: با توجه به تورم موجود در کشور، باید قدر تسهیلات پرداختی بانک‌ها را بدانیم چون کسی که با استفاده از تسهیلات تولید کرده، ارزش سرمایه‌اش روز‌به‌روز افزایش یافته است.

خالد جعفری در خصوص اعتراض یکی از تولیدکنندگان بدهکار به بانک ملی، اضافه کرد: بانک‌ها اگر مبلغی را وصول می‌کنند، باید براساس چارچوب‌های قانونی باشد و نباید خارج از این چارچوب عمل کنند.

وی یادآور شد: تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌ها بیت‌المال است و بانک‌ها در قبال آن مسوول هستند بنابراین وظیفه دارند در پرداخت هر تسهیلاتی، توجیهات طرح را بررسی کنند.

927 واحد صنعتی در استان وجود دارد که میزان اشتغال اسمی این تعداد واحد 17 هزار و 811 نفر و اشتغال واقعی آن‌ها هم بیش از 13 هزار نفر و میزان سرمایه‌گذاری آن‌ها هم سه هزار و 798 میلیارد تومان است.

70 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تاکنون اجرایی شده و 18 هزار شغل در بخش صنعت و کشاورزی با مصوبات این کارگروه تثبیت شده است.

در یکصدوشصدوچهارمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان علاوه بر بررسی مشکلات چهار واحد تولیدی و خدماتی، تأمین مالی 12 واحد نیز مصوب شد که یکی از آن‌ها شهرداری سنندج بود.

شناسه خبر 42603