شناسه خبر:42704
1400/4/9 09:23:27

سپهرغرب، گروه خبر: سی‌وچهارمین آیین پویش ره سلامت با افتتاح 14 پروژه بهداشتی به متراژ پنج هزار و 377 متر مربع به‌صورت هم‌زمان با سراسر کشور در همدان برگزار شد.

روز گذشته سی‌وچهارمین آیین پویش ره سلامت با افتتاح 14 پروژه بهداشتی به متراژ پنج هزار و 377 متر مربع به‌صورت هم‌زمان با سراسر کشور در همدان برگزار شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این آیین افتتاح هم‌زمان از رئیس سختکوش دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان، هیئت‌رئیسه و مسئولان که در استان در ساخت‌وسازها تلاش کردند، تشکر کرد.

سعید نمکی گفت: آن مجموعه با استعانت از پروردگار و نام بلند آوازه امیرالمؤمنین و حضرت اباعبدالله حسین (ع) افتتاح می‌شود که امید است برای مردم منطقه مایه خیر و برکت باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان نیز با خداقوت‌گویی به همکاران دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، اظهار کرد: در دولت 11 و 12 در حوزه بهداشت تعداد 298 پروژه وجود داشت که 280 پروژه به اتمام رسیده و بهره‌برداری شده است.

رشید حیدری‌مقدم افزود: با افتتاح انجام‌شده 66 هزار و 500 متر مربع به فضای فیزیکی بهداشتی اضافه شده و مبلغی معادل 145 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها هزینه شده است.

وی گفت: روز گذشته 14 پروژه با دستور وزیر متبوع افتتاح شد که پنج هزار و 400 متر مربع به فضای فیزیکی استان اضافه می‌کند و مبلغی معادل 35 میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان با بیان آنکه با افتتاح این پروژه‌ها حوزه بهداشت همدان برای 30 سال آینده به زیرساخت جدی نیاز ندارد، از وزیر و رئیسی برای تأمین اعتبار پروژه و تقوی‌نژاد، فرخی و ساکی که زحمات زیادی برای مباحث عمرانی حوزه متحمل شدند، تشکر کرد.

یکی از مسئولان وزارتی نیز با تشکر از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تکمیل نظام شبکه، از معاون توسعه وزیر بهداشت و همچنین رئیسی برای نگاه ویژه هدایت و تکمیل پروژه‌های حوزه شبکه قدردانی کرد.

فرخی با اشاره به فعالیت کمیته احداث در ستاد ملی به سرپرستی وزیر بهداشت، اظهار کرد: عمر ساختمان‌های حوزه سلامت (سطح یک) 13 تا 15 سال کاهش یافته و این خبر خوبی بوده، درحالی که اضافه نکردن واحد جدید زمانی آرزوی قلبی فعالان حوزه سلامت بود.

شناسه خبر 42704