شناسه خبر:42823
1400/4/12 09:40:40
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی:

مسئولان در راه تولید سنگ‌اندازی نکنند

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تبصره 18 لایحه بودجه را یک نوآوری بی‌سابقه برای حمایت از تولیدکنندگان دانست و گفت: هر مسئولی که در راه تولید سنگ‌اندازی می‌کند، باید برکنار شود و هر قانونی که مانع کار است، باید لغو شود.

ابراهیم عزیزی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف ما پیشرفت کشور است، اظهار کرد: کسانی که می‌توانند ما را به این هدف برسانند، اشخاص حقیقی و حقوقی هستند، پس مهم‌ترین سرمایه ما «اشخاص» بوده و باید از آن‌ها حمایت شود.

وی بیان کرد: از طرف دیگر ما نیازمند منابع و قوانین حمایتی، روان‌کننده و تسهیل‌گر هستیم که راه را هموار کند و باعث نشود تولیدکننده و سرمایه‌گذار در راه پُرپیچ‌وخم ادارات خسته شوند.

    تبصره 18 قانون بودجه فرصتی بی‌سابقه برای حمایت از تولیدکنندگان

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات بسیار مهمی که در قانون بودجه 1400 رخ داده، از تبصره 18 لایحه بودجه به‌عنوان یک نوآوری بی‌سابقه یاد کرد.

وی در تشریح تبصره 18 گفت: 40 هزار میلیارد تومان اعتبار در بند الف این تبصره پیش‌بینی شده و هرساله به آن افزوده می‌شود و این مبلغ به‌صورت سپرده با سود حداقل یک درصد، در بانک‌ها سرمایه‌گذاری شده و از این حیث یک سرمایه زنده محسوب می‌شود.

این مقام مسئول افزود: بانک‌ها نیز به همین میزان (40 هزار میلیارد تومان دیگر) پول اختصاص می‌دهند و وزارت‌خانه نیز از منابع داخلی خود حدود 20 هزار میلیارد تومان به این مبلغ اضافه می‌کند و کل این اعتبار به حدود 100 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

عزیزی با بیان آنکه این تبصره با ایده و پیشنهاد شخص او در لایحه بودجه گنجانده شده، گفت: این تبصره یک شاخص دارد و این است که در هر نقطه از کشور که نرخ‌ بیکاری بالاتر باشد، بیشتر می‌توان از این اعتبار استفاده کرد.

وی تصریح کرد: اختیار این پول دست وزارت‌خانه‌ها است و بانک‌ها دخل و تصرف و اختیاری نسبت به آن ندارند‌ و چک آن توسط وزارت‌خانه در وجه افرادی که طرحشان‌ پذیرفته شده، کشیده می‌شود.

عزیزی ادامه داد: سودی که به این اعتبارات تعلق می‌گیرد، حداقل چهار درصد و حداکثر 14 درصد است و تخصیص آن به‌صورت یک‌دوازدهم بوده، یعنی ماهانه پرداخت می‌شود.

این نماینده مجلس اظهار کرد: کسانی که متقاضی استفاده از این اعتبار هستند، پس از تصویب طرح مدنظرشان در شورای برنامه‌ریزی استان، با همراهی نماینده مجلس و استاندار به وزارت‌خانه مورد نظر مراجعه کرده و اعتبار را دریافت می‌کنند.

وی اعلام کرد: این اعتبار برخلاف سایر اعتبارهای دولتی، اجازه یافته در بانک سرمایه‌گذاری شود.

عزیزی گفت: ما به دنبال آنیم که دو منبع بزرگ، یکی ارزی که همان صندوق توسعه ملی است و دیگری یک منبع ریالی که همین 40 هزار میلیارد تومان تبصره 18 است، داشته باشیم و به دنبال آن هستیم سال آینده این تبصره تبدیل به یک صندوق ریالی شود که اعتبارات آن ذخیره شده و باقی‌مانده اعتبار مصرف‌نشده هرسال، به سال بعد منتقل شود.

وی از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران خواست به میدان بیایند و تصریح کرد: ما به‌عنوان نماینده و خادم مردم همه نوع حمایتی را به‌عمل می‌آوریم و تمام موانع را رفع می‌کنیم.

عزیزی در بخش پایانی سخنانش تأکید کرد: هر مسئولی که سنگ‌اندازی می‌کند، باید برکنار شود و هر قانونی که مانع کار است، باید لغو شود و ما با تمام توان در خدمت تولیدکنندگان هستیم.

شناسه خبر 42823