شناسه خبر:43051
1400/4/16 09:52:23

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بیان کرد: سند تک‌برگی بیش از 360 هزار هکتار از اراضی ملی استان همدان صادر شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، اسفندیار خزائی گفت: سه هزار و 290 سند تک‌برگی طرح کاداستر (حدنگاری) اراضی ملی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک برای حدود دو هزار و 500 پلاک به مساحت 360 هزار و 257 هکتار در این استان صادر شده است.

خزائی اظهار کرد: امسال طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی در استان همدان با سرعت بیشتری آغاز شد و تا پایان سال جاری این طرح در استان به پایان می‌رسد.

وی با بیان اهمیت اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و اهتمام جدی بر اتمام این طرح، افزود: امروز و در راستای تسریع در اجرای طرح کاداستر، هر دو دستگاه منابع طبیعی و ثبت اسناد در کنار یکدیگر برای تثبیت مالکیت دولت تلاش جهادی می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اضافه کرد: رؤسای ادارات منابع طبیعی برای سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک‌برگی باید پرونده‌ها را به‌طور کامل و بدون اشکال به اداره ثبت اسناد ارسال کنند تا در کمترین زمان ممکن شاهد صدور اسناد تک‌برگ برای اراضی ملی در سطح استان باشیم.

خزائی گفت: با توجه به اینکه عرصه‌های ملی در استان همدان از حساسیت بالایی برخوردار هستند، ضرورت ایجاب می‌کند تا هرچه سریع‌تر طرح کاداستر برای همه اراضی این استان اجرایی تا از تصرف و زمین‌خواری پیشگیری شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بیان کرد: اجرای طرح کاداستر گامی مؤثر برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری، حفظ انفال و ثروت‌های عمومی و تأمین امنیت فردی و اجتماعی جامعه محسوب می‌شود.

خزائی رفع و کاهش تداخلات اراضی ملی با املاک شخصی و جلوگیری از جعل اسناد را از دیگر اهداف طرح کاداستر برشمرد و افزود: واقعی‌سازی مساحت اراضی، شفافیت در اطلاعات، پاسخگویی دقیق به استعلامات و تسهیل سرمایه‌گذاری در اراضی ملی و دولتی ازجمله مزایای صدور اسناد تک‌برگی است.

وسعت عرصه‌های طبیعی و ملی استان همدان 905 هزار هکتار بوده که از این میزان 822 هزار هکتار مرتع و نزدیک به 45 هزار هکتار جنگل، اراضی جنگلی و جنگل دست‌کاشت و ذخیره‌گاه جنگلی و 65 هزار هکتار اراضی بیابانی است.

شناسه خبر 43051