شناسه خبر:43104
1400/4/17 09:21:59

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: 564 نفر از معتادان بهبود یافته استان با هدف ارائه آموزش در بخش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد اشتغال، سه ماهه نخست امسال آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

«وهب مختاران» روز چهارشنبه با بیان اینکه این آموزش‌ها در سکونتگاه‌های غیر رسمی و مراکز درمان اجباری معتادان بهبود یافته در استان همدان ارائه شده است اظهار داشت: ارائه آموزش‌های مهارتی به معتادان بهبود یافته در رشته‌هایی که بازار کار دارد، نقش مهمی در عدم بازگشت آنها به سمت مواد مخدر و اعتیاد مجدد و داشتن یک زندگی سالم دارد.

به گفته وی دوره آموزش‌های مهارتی برگزار شده در رشته‌هایی مانند پرورش دهنده زنبور عسل، تعمیر کار آبگرمکن دیواری، حصیرباف، سرویس و نگهداری خودرو و قلم زنی روی چوب است که می‌تواند باعث ایجاد اشتغال و کاهش بازگشت معتادان به سمت اعتیاد شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با تاکید بر اینکه فرهنگ مهارت آموزی در جامعه باید نهادینه شود عنوان کرد: مهارت آموزی و ایجاد شرایط اشتغال در افراد می‌تواند علاوه بر تقویت شخصیت و منزلت اجتماعی آنان منجر به کاهش آمار بیکاری و مانع بروز انواع جرائم در جامعه شود.

مختاران خاطرنشان کرد: گسترش مهارت ‌آموزی به جامعه می‌‌تواند شهروندان را توانمند ساخته و از افراد مستعد جامعه کارآفرین بسازد و با فراهم‌کردن اشتغال زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را فراهم کند.

وی عنوان کرد: راهبرد مناسب برای فقرزدایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه بیشتر به آموزش‌های فنی و حرفه ای به عنوان رکن اصلی آموزش‌های مهارتی به شمار می‌رود.

شناسه خبر 43104