شناسه خبر:43125
1400/4/17 10:04:36

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر عامل شرکت توزیع برق کردستان گفت: متأسفانه در استان به مبحث پدافند غیرعامل توجه آنچنانی نشده است و مراکز بیمارستانی استان تنها نیم ساعت برق خود را می‌توانند تولید کنند.

هیوا لهونیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته شاهد کاهش بارندگی بودیم و همین امر موجب کاهش تولید برق از طریق نیروگاه‌های برق‌آبی کشور بودیم و بخش عمده‌ای از آن‌ها از مدار خارج شدند.

وی افزود: نزدیک به 11 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه برق‌آبی راکد شده است و در کنار این موضوع به دلیل افزایش دما شاهد افزایش مصرف برق هستیم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق کردستان تصریح کرد: بیش از 30 درصد مصرف برق در فصل گرما به سیستم‌های سرمایشی اختصاص می‌یابد و بین 25 تا 30 هزار مگاوات را در بر می‌گیرد.

لهونیان اظهار کرد: امسال گرم‌ترین سال در 50 سال اخیر است و به نسبت افزایش یک درجه دما شاهد افزایش هزار مگاواتی برق هستیم.

وی افزود: مصرف انرژی و مدیریت این مبحث بر عهده مردم است و انتظار داریم رسانه‌ها در این خصوص ما را یاری کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان کردستان اظهار کرد: متأسفانه مراکز درمانی و بیمارستانی استان توانایی تولید برق برای چهار یا پنج ساعت را ندارند و به اذعان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تنها ظرفیت نیم ساعت تولید برق را دارند.

لهونیان تصریح کرد: این مهم یک امر ناگوار بوده و باید برای آن در استان چاره‌اندیشی شود.

وی خاطرنشان کرد: بین 40 تا 50 مگاوات برق در کردستان توسط ماینرها مصرف می‌شود و این میزان بسیار قابل توجه است و از اسفند 99 تاکنون بیش از 763 دستگاه ماینر کشف شده است.

وی اعلام کرد: در یک عملیات در یک مزرعه 264 دستگاه را کشف کردیم و بدون شک چندین هزار دستگاه ماینر قاچاق داریم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق کردستان اظهار کرد: در ساعات روز میانگین مصرف برق استان 450 مگاوات و در شب‌ها حدود 520 مگاوات است.

شناسه خبر 43125