شناسه خبر:43178
1400/4/19 09:05:23

سپهرغرب، گروه خبر: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: از اول سال جاری تا پایان خرداد 337 طرح اشتغال‌زایی با اعتبار 142 میلیارد ریال برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان اجرا شد.

فرشید جهان‌بین اظهار کرد: اولویت ایجاد اشتغال در سال جاری، زنان و مخصوصاً زنان سرپرست خانوار در حاشیه شهرها و روستاها با اجرای طرح‌های مشاغال خانگی و صنایع‌دستی است.

وی افزود: باتوجه به اینکه اجرای طرح اشتغال فقط بخشی از فرآیند اشتغال به شمار می‌رود، بنابراین پس از آن نیز اقدامات ویژه‌ای در راستای پایدارسازی مشاغل از سوی این نهاد انجام خواهد شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان اضافه کرد: در این راستا علاوه بر ایجاد پوشش بیمه‌ای عمر مانده بدهکار و بیمه تأمین اجتماعی و معرفی طرح‌های موفق به نمایشگاه‌ها و غرفه‌های استانی و کشوری، به مدت پنج سال به‌صورت مستمر و دوره‌ای توسط کارشناسان فنی اشتغال از طرح‌ها بازدید شده و در صورت بروز مشکلات، حمایت شده و راه حل‌هایی برای احیای طرح ارائه می‌شود.

جهان‌بین یادآور شد: نظارت از طرح‌های اشتغال مددجویان توسط سامانه نظارت هوشمند که توسط نیروهای جوان استان طراحی و پیاده‌سازی شده است انجام خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در راستای حمایت از زنان سرپرست خانواری که در ارائه ضامن بانکی مشکل دارند، نیز علاوه بر بهره‌گیری از ظرفیت صندوق ضمانت تسهیلات، سعی شده به مشاغل بدون نیاز به تسهیلات روی آورده شود.

وی افزود: در این راستا نیز سال گذشته برای 200 نفر و در سال جاری در مرحله اول برای 120 نفر بدون پرداخت تسهیلات شغل ایجاد شده است.

در حال حاضر 73 هزار و 499 خانوار در قالب 153 هزار نفر در کردستان زیرپوشش کمیته‌امداد امام (ره) قرار دارند که 32 هزار و 800 نفر از این تعداد زنان سرپرست خانوار هستند.

شناسه خبر 43178