شناسه خبر:43343
1400/4/22 10:17:15

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: مقوله حجاب و عفاف که برگرفته از خویشتنداری و توجه به مقام انسانی مرد و زن است فقط شامل بانوان نمی‌شود و آقایان نیز باید شئونات انسانی را رعایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی روز دوشنبه در همایش حجاب و عفاف، اظهار کرد: بحث عفاف و حجاب جدای از اینکه یک مسئله دینی و اخلاقی بوده دارای یک بُعد انسانی نیز هست که دارای اهمیت بسیار زیادی است.

وی با اشاره به اینکه حیا و شرم و خویشتنداری در برابر خطا و گناه یک بحث انسانی است، افزود: شرم و خویشتنداری همچون مقوله عدل و عدالت که مورد قبول همگان بوده، یک مسئله مطلوب انسانی است.

نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان کرد: مقوله حجاب و عفاف که برگرفته از خویشتنداری و توجه به مقام انسانی مرد و زن است فقط شامل بانوان نمی‌شود و آقایان نیز باید شئونات انسانی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: شخصیت متعالی، متانت، ادب و صبر و حوصله به زن جایگاهی می‌بخشد که زیبایی ظاهری آن دیگر در نظر گرفته نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی اضافه کرد: ادب و متانت و شخصیت والای یک زن، از او یک بانوی در تراز فرهنگ دینی و حتی انسانی می‌سازد که مورد احترام همگان است.

وی یادآور شد: بانوان این سرزمین باید همیشه در علم و فرهنگ و متانت سرآمد باشند و همه جا از ویژگی‌های علمی و فرهنگی آنها سخن به میان بیاید.

بانوان محجبه سربازان جنگ نرم مقابله با دشمنان دین هستند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان نیز در این مراسم اظهار داشت: بانوان محجبه سربازان جنگ نرم مقابله با دشمنان دین هستند و در صف مقدم این مبارزه قرار دارند.

محمود الله مرادی گفت: امسال ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، یک همگرایی در بین تمامی دستگاه‌های متولی امر حجاب و عفاف ایجاد کرده و یک جلسه را با حضور این نهادهای تاثیرگذار برگزار کرده است.

وی یادآور: هفته حجاب و عفاف از امروز آغاز شده است و در تمامی شهرستان‌های استان نیز برنامه‌هایی در این خصوص برگزار می‌شود.

 

شناسه خبر 43343