شناسه خبر:43563
1400/4/28 10:08:26

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل خدمات حوزه علمیه لرستان گفت: متأسفانه برخی از مردم درک درستی از شرایط طلبه‌ها ندارند و فکر می‌کنند که حداقل مشکل مالی ندارند، درحالی‌ که اینطور نیست.

علیرضا محمدی‌امین با بیان اینکه 26 حوزه علمیه در لرستان وجود دارد، اضافه کرد: در این حوزه‌ها حدود دو هزار طلبه درحال تحصیل هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه علمیه در استان، گفت: این مرکز به روحانیون درحال تحصیل یا تبلیغ و حتی خانواده طلبه‌های وفات‌یافته با حفظ شأن آنان خدمات‌رسانی می‌کند.

محمدی‌امین بیان کرد: متأسفانه برخی از مردم درک درستی از شرایط طلبه‌ها ندارند و فکر می‌کنند که حداقل مشکل مالی نداشته باشند، درحالی‌ که اینطور نیست.

مدیرکل خدمات حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه اکثر طلبه‌ها در عسر و حرج هستند، افزود: طلاب لرستانی شرایطشان از همه سخت‌تر بوده و خیلی گرفتارند.

وی اظهار کرد: طلبه‌های لرستانی منحصربه‌فرد هستند و چون مردم این دیار از نجابت خاصی برخوردارند، برای همین تا مجبور نشوند، کمک نمی‌گیرند.

محمدی‌امین به مشکل مسکن طلبه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: قبلاً برای تهیه خانه به آنان تسهیلاتی مانند مسکن مهر داده می‌شد و با تأمین زمین از راه‌ و شهرسازی، کم‌کم هزینه ساخت آن را پرداخت می‌کردند، اما حال تعطیل شده است. وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون اگر زمین را تهیه کنند، به آنان وام ساخت مسکن پرداخت می‌شود؛ اما این کار هم با توجه به تورم فعلی امکان‌پذیر نیست و با این پول‌های اندک نمی‌توان کاری از پیش برد.

شناسه خبر 43563