شناسه خبر:43897
1400/5/9 10:25:32
مدیرعامل شرکت نیروی برق استان همدان مطرح کرد:

تحقق صرفه‌جویی 18مگاواتی با تعطیلی ادارات استان

سپهرغرب، گروه خبر - عطیه صفی‌‌زاده: مدیرعامل شرکت نیروی برق استان همدان با بیان اینکه 30 هزار مشترک پُرمصرف در استان همدان شناسایی شده است، گفت: خوشبختانه با تعطیلی روز پنجشنبه ادارات موفق شدیم بالغ‌بر 18 مگاوات برق صرفه‌جویی کرده و این امر خاموشی‌ها را در حد قابل قبولی کاهش داد.

روز چهارشنبه رزمایش سراسری پایش و رصد مدیریت برق کشور در استان همدان هم‌زمان با سراسر کشور برگزار شد.

شیرزاد جمشیدی در این رزمایش با بیان آنکه در شهرستان همدان 76 اکیپ عملیات با 62 دستگاه اتومبیل آماده انجام رزمایش هستند، گفت: در این راستا بالغ‌بر 155 نفر در این رزمایش آماده خدمت هستند.

مدیرعامل شرکت برق استان همدان با اشاره به همکاری بسیج ‌و سپاه در این رزمایش، عنوان کرد: 63 نفر از نیروی بسیجی با 14 دستگاه خودرو در عملیات همراه با شرکت برق استان این رزمایش را انجام می‌دهند.

این مقام مسئول اضافه کرد: برای اجرای این طرح هماهنگی لازم را با استانداری، فرمانداری و بسیج سپاه انجام دادیم و پیش‌بینی می‌کنیم در این مانور بتوانیم چهار مگاوات برق را مدیریت کنیم.

وی بیان کرد: تاکنون 156 اداره شناخته شده است که نسبت به تعهدات برقی خود بی‌تفاوت هستند.

مدیرعامل شرکت برق استان همدان با بیان اینکه تعداد 345 مرکز تجاری در استان همدان شناخته شدند که تعهدات برقی خود را انجام نمی‌دادند، تصریح کرد: مقرر شده است برق 54 اداره کل و شهرستان از ساعت 11تا 13 ظهر قطع شود و این ادارات می‌توانند از ظرفیت‌های ژانتور خود استفاده کنند.

شیرزادی گفت: از قطع برق این ادارات سه مگاوات برق در استان همدان صرفه‌جویی شده است.

وی با بیان اینکه طی دو ماه گذشته 64 مزرعه بیت‌کوین در استان همدان شناخته شده است، مطرح کرد: این مزارع درمجموع 394 ماینر برق مصرف می‌کردند که شناسایی آن‌ها باعث صرفه‌جویی یک مگا‌واتی در برق استان همدان شد.

   قطع برق 81 مشترک اداری و بانک‌ها

مدیرعامل شرکت برق استان همدان با بیان اینکه از یک‌هزار و 938 اداره و ارگان استان همدان 864 اداره اخطار مصرف برق دریافت کردند، گفت: در این راستا مجبور شدیم که برق 81 مشترک اداری و بانک‌ها را به‌دلیل پُرمصرفی قطع کنیم.

شیرزادی با بیان اینکه از 12 هزار و 319 مرکز تجاری چهار هزار و 753 مورد اخطار کتبی مصرف برق دریافت کردند، اظهار کرد: 375 مشترک تجاری جزء مشترکین پُرمصرف محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه از یک‌هزار و 293 تابلو‌ سردرب مغازه و نمای ساختمان بازدید شده است، گفت: 529 مورد این مشترکین جزء پُرمصرف‌ها محسوب می‌شدند و برق 154 مشترک قطع شد.

   شناسایی 30 هزار مشترک پُرمصرف در استان همدان

این مقام مسئول با بیان آنکه 30 هزار مشترک پُرمصرف در استان همدان شناسایی شده است، افزود: خوشبختانه با تعطیلی روز پنجشنبه ادارات موفق شدیم بالغ‌بر 18 مگاوات برق صرفه‌جویی کرده و این امر خاموشی‌ها را در حد قابل قبولی کاهش داد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان از ارسال هفت محموله سنگین آب معدنی به خوزستان خبر داد و گفت: مردم را به‌صورتی تربیت کردیم که آمادگی بحران آب و برق را ندارند، اما این موضوع در استان مدیریت شده و مردم همراهی کردند.

سردار مهدی فرجی تصریح کرد: دشمن از چالش کمبود برق در ایران استفاده می‌کند، مطرح کرد: در دو هفته گذشته با تدابیر اندیشیده‌شده، آرامش به‌وجود آمده‌ است.

وی با اشاره به بحران کمبود آب در خوزستان که هفته گذشته خبرساز شده، عنوان کرد: برای کمک به خوزستان از مجموعه ادارات آبی استان کمک گرفتیم و هفت محموله سنگین آب معدنی را به آن‌جا ارسال کردیم.

فرجی با بیان اینکه تعدادی خودرو تانکر آب به شادگان ارسال کردیم و تأمین آب معدنی دشت آزادگان نیز به ما سپرده شده‌ است، خاطرنشان کرد: عشایر ملایر، نهاوند و تویسرکان استان مشکل آب دارند و ما قول دادیم بحران آب آن‌ها را حل کنیم.

شناسه خبر 43897