شناسه خبر:44019
1400/5/11 09:58:56
رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان مریوان خبر داد:

بازآفرینی محله موسک مریوان آغاز شد

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره راه وشهرسازی شهرستان مریوان با بیان اینکه محله موسک از محلات فرسوده و ناکارآمد شهری است، اظهار کرد: ساماندهی زیرساخت‌های محله موسک به عنوان یکی از اهداف طرح بازآفرینی شهری در استان کردستان مورد توجه قرار گرفته اس،.

زانا کهنه‌پوشی، افزود: توسعه زیرساخت‌های این محله به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و با پیگیری‌های انجام شده اعتبار لازم برای اجرای آن تأمین شده است.

وی تصریح کرد:‌در راستای بازآفرینی محلات هدف و به‌منظور ارتقای سطح زیست‌پذیری و بهبود شرایط برخورداری از خدمات شهری در این محلات در شهر مریوان، پروژه‌های متعددی تعریف شده که تعدادی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده و بقیه نیز در حال اجرا است.

رئیس اداره راه وشهرسازی مریوان اضافه کرد: ازجمله این پروژه‌ها می‌توان به آماده‌سازی، جدول‌گذاری و آسفالت خیابان 16 متری خیابان موسک دو اشاره کرد.

کهنه‌پوشی با اشاره به نقش مهم این خیابان در کاهش ترافیک شرق شهر مریوان عنوان کرد: در قالب طرح بازآفرینی 25 هزار مترمربع آسفالت در این خیابان انجام خواهد شد.

گفتنی است؛ محله موسک با جمعیت بیش از 6 هزار نفری یکی از محلات قدیمی و تاریخی شهر مریوان است.

داسیران، موسک قدیم، بیله و ترخان‌آباد از محلات مورد هدف طرح‌های بازآفرینی شهری مریوان است که راه و شهرسازی به نمایندگی از دولت در حال بهسازی، نوسازی خدمات زیرساتی این محلات برای ارتقای سرانه شاخص‌های فرهنگی، ورزشی و خدماتی در آن‌ها است.

 

شناسه خبر 44019